|
|
|
|---|---|
|
Mera frågor till samlingen , som rubriken lyder är det någon som vet vart i detta avlånga land det säljs siliconslang till bra/bäst pris ???? Micro vet jag har ett visst sortiment till en hyfsad peng. MEN då kommer nästa frågeställnig är dom nå´t att ha ??? MVH Christer C,j | |
| Dimention och längd? | |
|
Tja vet ej riktigt än jag tänkte rent allmänt !! har du å sälja eller ? Mvh Christer C,j |
|
| Länk | |
| Jag kan eventuellt ordna alla dimensioner och tjocklekar. Sålänge du köper en meter åt gången eller mer så kommer priserna hamna en bit under normalpris, tex 1m 3" ca 1100kr. Ska du köpa dm så blir priset högre ca 200kr/dm för 3". Det är ordentlig armerad siliconslang. Böjar osv ska jag se om jag kan ordna... | |
|
ok allt bra att veta ! Mvh Christer C,j |
|
|
om du kan stå ut med att slangen är lite smutsig så rekommenderar jag att du går till en skrot, lastbilsskort är det alldra bästa. grova fina slangar för små pengar. men har du normaldimensioner så går det lika bra med slangar från saab, volvo osv. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| Det bästa är väl om du känner någon lastbilsmek som kan få en bit över... | |
|
Budget alt.: Detta är inte siliconslang men Kuntze i Sthlm har kylarsalng för båtmotorer i dim upp till över 3" som är specade för 3bar och har funkat bra för mig nu i ett år, laddat mellan 1 å 1.7bar. Dock finns inte böjjar men de bygger man av avgasrör. Tjing! |
|
|
Tackar! jag suger i mig all info ! Mvh Christer C,j |
|
|
enda nackdelen med kuntzes slangar är att de i många fall är något för "tighta". och de är inte lika flexibla som silikonslangarna. man måste därför vålda en hel del, eller exempelvis värma på dem. men bra kvalitet och bra pris. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| Om man sätter dem på flänsen ja. Jag har mina där röret är normaltjockt. Är snara för liten på 2.5" rören .. :P | |
|
mina sitter inte heller på flänsen. fast det är mest 3tums-slangarna jag har haft problem med. möjligt att det var någon mm. för tjockt där de skulle på. skit samma. tätt håller de. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| Ja, jag hetsar bara lite =). Om ni ska dit å köpa så ta med röret den ska sitta på vettja å kolla hur slangen sitter, eller mät! | |
| ingen som vet om något motsvarande ställe här nere i halmstadstrakten?? | |
|
kolla på hydroscand dem har det mesta... |
|
|
Åhh hej !!! Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
| kolla i dahlhems katalogen, fick 1m 52mm för 650 eller nått sånt. | |
| Jag kör med hydralslang 2,5" till tryckrören, skall tåla 10 bar så det räcker nog ett tag =) En meter kostade 250-300 spänn | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.