|
|
|
|---|---|
|
centrallåset,innebelysningen,stereon,vindrutetorkaren slutar att funka ibland när jag kör ibland när jag ska låsa efter en stund så kan det funka igen någon som har en ide vad det kann vara för fel | |
stefannorr |
Skriver du vilken serie/årsmodell m.m kanske de dyker upp nåra tips. |
| 525 årsmodell-90 | |
|
På en del bilar sitter en huvudsäkring på en kabel intill batteriet som kan ärga sönder och ge glappkontakt. Osäker på om din modell har denna, men det kan nog vara värt att kolla upp. FP |
|
|
har hittat felet huvudsäkringen vid batteriet |
|
| jeg har en 525i fra 1990 og jeg oplever at når jeg starter så tänder lyset som det skal men skal jeg stoppe og så tände motoren igen så tänder lyset, kan det väre samme fejl? | |
| lyset tänder ikke hvis jeg skal starte motoren efter et stop | |
| Har samme problem....kan vara huvudsäkringen | |
| hittat felet, lysrelä var defekt | |
|
Hej Ärdet möjligt att få en närmare beskrivning av huvudsäkring ? eller en bild ? Efter 5 min lägger stereon av + centrallåset + torkarna....sen funkar det igen efter en stund..jag SER inte någon säkring...under kåpan vid batteriet ? Tackssam för svar Propellen. |
|
|
Har 518i -90 En huvudsäkring vid batteriet ? Låter konstigt ..Huvudsäkring borde betyda som det låter ..Bryter väl normalt ..Allt ...ändå säjer " fritte" att det fixade hans problem...som liknar mitt....jag ser inte någon säkring vid batteriet Om inte den är Dold på nått sätt kanske ? |
|
|
Propell: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| trodde att det var en splitt grej som satt där ...ska kolla mera ...Tack för tips | |
|
Nej..det finns ingen huvudsäkring vad jag kan se. Så...nu vet man inte riktigt var man ska börja nått måste ju gå varmt ? Var finns då en säkring som kan Återställa sig....när den är kall ? finns det sån i en 518i -90 ??? det är frågan nu som gäller...tackar för tips |
|
|
Problemet löst ! osynlig spricke i säkring ..tack för all hjälp ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.