AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
775

Trasigt Ac Schnitzer spegelglas..

Hej..!

Någon som vet om man enbart kan köpa spegelglaset till en Ac Schnitzer sidospegel? Har nämligen en sådan som är trasig och känns dumt att nyta hela spegeln..

//vaders
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Du kan kolla med oclbrorssons dom är generalagent i sverige Länk

Mvh Johan
Fick mail från Oclbrorssons idag.. dom vill eha 750:- +moms + frakt för ett glas.. tyckte det var lite väl mycket.. underar om en vanlig glasmästare i stan kan fixa ett glas??
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Visst borde han kunna fixa ett glas. Tag loss det hela glaset så skär han ut det spegelvänt, sedan använder du plastfästet frn det trasiga glaset och sätter fast det nya glaset med dubbehäftande mattape (golvläggare). Fördelen med mattapen är att den inte bygger så mycket i tjocklek och att det sitter som berget.
Perfekt!!

Tack för tipset.. lär ju spara några hundralappar :-)
Vågar man göra som bosse? hehe Länk
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
BMW äe inte så billiga de heller om det ska avra uppvärmda, 640:- styck!

Bilen: Länk

ekonomi variant på det hela: det finns "spegel reperatiosnfilm" att köpa hos Micro för 59kr. det är typ 1-2 mm tjock. man klipper ut spegelns profil och klistrar över den skadade spegeln. Lite "budjet stuck" men det funkar faktiskt och man märker inte ens skillnaden pga filmens tjoklek.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

haha lät ju tufft.. problemet jag har är att spegeln spricker lite när jag försöker ställa in den..så när jag har den lite mer framåt vinklat fungerar den fint.. men när jag ställer in den som jag vill ha den så bryts den.. så då kanske det inte fungerar med filmen där.. ska fundera lite :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.