|
|
|
|---|---|
| Har planer om att anvenda ett Holset HX 40 til min M50b25 motor. Men hur e driftsikkerheten på disse turboene? Dere som anvander Holset, har ni hatt problemer/turbo ras? | |
|
Holset är bland dom bästa. Sitter 360 lager och skruvat axiallager orig. Dom håller många somrar.. |
|
|
Høres bra ut! Men e det inte ofte att Holset HX serien har litt for stor turbin enn komressor delen? Pga av att det er diesel turbo? Hur e responsen på for eksempel HX 35 och 40 på en m50? |
|
|
Börjar just få fart på min fyrcylindriga motor (dock med svensk tillverkare) och använder en HX 40 / 14" avgashus Laddar 1.8 bar och responsen är överaskande god! Ligger man med vacum på 5:ans växel i 120km/2700v och ger max så har jag 1 bar nästan genast och 1.8 bar vid 3500v. Aggregatet kan varmt rekommenderas! //JT |
|
| Mitt HX50 har gått 1500mil nu med ca 0,5 bars laddtryck. Och den är fortfarande som ny. | |
|
Dom har bra respons, fast avgasdelarna är stora fysiskt |
|
|
Kan godt hende det blir Holset da ja:) Hvilken diameter bør jag ha på olje returen? |
|
|
Olje returen ska vara minst 16mm invändigt för bra flöde o så rakt ner som möjligt (undvik böjar) info kommer från GIK turbo Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i Bmw M535i Bmw 323i |
|
| Gt40 är det 360 lager och skruvat axiallager i dem?? Jag har ett gt40 coh ett hx50 att välja på till min m50b25 maskin vilken röstar ni på? | |
| bmw-andreas: Når begynte din hx40 turbo (på m50) å ladda? Och når hadde du maks. laddtryck? | |
|
Kommer bara ihåg att de var skitfin respons i den. Hade bra ladd från 2500 och fullt vid 4000 tror jag |
|
|
Jag kör en holset Hx50 på en m50b25 och den börjar ladda straxt innan 3000 å det är jag mer än nöjd över!! ;) mvh Stefan Bygget samt forum finns på www.insanity.se Länk |
|
|
Planen min er å trimma min m50 i to steg. Kjøre en sesong med 300-350 hk. Och komp.senka o.l. neste sesong och satsa på 450-500 hk. Hur blir responsen om jag anvendar hx 35/40 eller k24 och laddar 0,5-0,7 bar på org.komp? Blir dom for stora? |
|
|
Noen som har fläns ritningar til Holset HX serien, er vet om en plass på nettet jag kan finna dom? Om noen har så kan ni sende dom på osperstad@hotmail.com Om en laddar ca 0,7 bar på en org. m50b25 hur blir da responsen? Noen som vet? |
|
| ingen som vet någon om ett som hetter Hx 52? det såg ut att va ett "littet" avgashus på den med ett vldigt stort kommpresorhus.. kan det inte va nått= | |
| Ingen som vet om flänsana på Holset HX turboene er like? Och hur HX 40 funkar på lågt laddtryck? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.