|
|
|
|---|---|
|
Nu när man jobbat med bilen till och från sedan Februari och lagt ut massor med pengar så häder det som inte får hända.. Min servotronic började bara gå på det lättaste läget (uppkom när jag åkte från affären och hem ca 1km) Nästa gång jag skulle ut med bilen så efter ca 1km så ballar EDC:n ur. (EDC not active) Är det någon som vet om det är någon sensor som går till både servo + EDC?? Tycker felen bör ha något samband då sakerna hände nästan samtidigt. Jag har kollat oljan + säkringar och det är ok. Dämparna läcker ingen olja och fungerade kanonbra innan felet uppkom så det är nog inget fel där iallafall, men nu går dom bara på det hårdaste läget). Servon läcker heller inget och jag har inte fyllt på någon olja under den tiden jag hafft bilen. Tacksam för hjälp då jag vill ha ordning på bilen tills den 28:de för att kunna åka på m5 träffen. | |
| är det någon som vet om man får detta fel på servon om edc systemet går i nödläge pga kabelbrott till tex en dämpare eller om någon dämparkontakt är ärgad?? | |
|
Det där med servotronic vet jag inte, men EDCn går att nolla genom att du ta bort strömkontakter från batt. i 15-20 min. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
jag har provat koppla bort batteriet + edc boxen fall det ej gav kontakt som det skulle, helt utan framgång. Man behöver inte ens starta bilen för att få felmeddelandet om edc utan det räcker med att slå på tändningen. Jag funderar på att hissa upp bilen och mäta upp kablarna som går till dämparna för att vara säker på att det inte finns något kablebrått. Är det någon som vet vart givarna sitter till edc systemet? |
|
|
Efter lite mekandes så fungerar servotronicen igen, men kan inte säga direk vad det var som gjorde att den fungerar igen. Kan varit något relä då jag lyfte upp alla och satte dem på plats igen. Så nu är det bara edc systemet som inte fungerar. helt otroligt att man skall få 2 av varandra helt oberoende fel på 2km. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.