|
|
|
|---|---|
Tomas Karlsson |
Pleas any one...! Försöker komma in i ämnet med att hämta bil från Tyskland. Har ju ingen erfarenhet så jag försöker läsa mig till vad som finns att läsa. Har även sett en hel del annonser från personer som säljer bilar men det verkar vara många privatpersoner och då antar jag att det är någon slags privat firma de bedriver. Det som jag skulle vilja veta är hur man kommer åt tyska bilarnas historik genom att veta chassinummer eller som i vissa fall det svenska registrringsnummret...? I Sverige kan man ju via TR få fram bil och ägareinformation så det måste väl finnas motsvarande i Tyskland hoppas jag.. |
|
Det är ju så att Tyskland inte är ett land utan ett antal "bundesländer" (liksom United states of America...) dessutom är skyltarna ännu mer lokala och med tanke på den tyska förkärleken för byråkrati och krångel är det nog så illa att man får ringa runt en hel del, MEN på briefet ( OM man får en kopia, eller som på redan importerade bilar: en kopia från ASB) står ett antal tidigare ägare med och m.h.a. "gula sidorna" kan man med lite tur få tag i tidigare ägare... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Tomas Karlsson |
Okey .. tackar så mycket för inlägget. Så om jag fattat rätt så är det inte så lätt. Min tanke var ju att om tex tittar på en bil här i Sverige eller i Tyskland så kan jag ju notera chassinummer. Hade för avsikt att sedan söka efter mer information i de fall jag tyckte att det hade varir behjälpligt. Någon som vet mera eller sidor på internet som man kan gå till är jag hemskt tacksam för alla råd.. |
Scheckheft |
Hej Hos Kraftfahrt-Bundesamt i Flensburg finns ett centralt bilregister. Tyvärr får i princip endast polis, Zulassungsstellen och andra myndigheter tillgång till uppgifter från detta register. Som Gasar-Magnus påpekar är det i första hand uppgifterna i Fahrzeugbriefet som gäller vid undersökning av bilens historik. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
Tomas Karlsson |
Tackar så mycket för er hjälp.. :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.