AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
554

Missljud fram

Mo
227
Monsoon
320i -06
Saphire Black Metalic
När jag kör i gupp så hörs det ett missljud från vad jag kan urskillja höger fram. Det låter 'klonk, klonk' :)

När jag tar bilen på morgonen så är det inte så farligt, men om jag kör i större gupp så förvärras det direkt.

Nån som vet vad det kan vara?

Tack på förhand.

Spindelled är troligt..
Tyvärr måste du byta hela bärarmen eftersom spindelleden sitter integrerad i den. Kostar tyvärr en stor slant med bussningar osv.
Om det nu är det som är felet..

MVH jimmy
Mo
227
Monsoon
320i -06
Saphire Black Metalic
Fan också....jag hoppas du har fel. OM det nu är så vad ligger priset på?

Får väl be min svåger att ta en titt när han har tid, han är mekaniker. Tills vidare får man väl skruva upp ljudet på radion så man slipper oljudet :)

Mo
227
Monsoon
320i -06
Saphire Black Metalic
Kan tilläggas är att jag nyligen besiktat bilen och den gick igenom utan anmärkning. Missljudet fanns innan besiktingen också.
Mo
227
Monsoon
320i -06
Saphire Black Metalic
Och hur med 5års garantin på detta? Hur räknar dom? Kan jag ta del av den eller är det ett år för mycket för min del?
hade det varit spindelleden så borde dom sett det på besiktningen.. jag besiktade nyligen och min va glapp så den va jag tvungen o byta.. kosta 200 ungefär.. jag behövde bara byta den iaf och ingen bärarm eller nå.. jag har då en e36 så jag vet inte om de e samma sak på dom..
"Fredde79"

Är inte samma som en E36:a.
Sök inlägg så står det rätt mycket om spindelleder och E46.

Kan ju tillägga att jag inte är helt säker på att det är det, tycker oxå att de bör ha sett det när de besiktade den.

MVH jimmy
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Hej!
Jag skulle tippa på att det är pendelstaget till krängningshämmaren. Om det är spindellederna sulle dom sett det på besiktningen.
Pendelstaget är ingen dyr historia Ca. 300-350Kr. Det finns info om hur man byter på gör-det-själv avdelningen.

Mo
227
Monsoon
320i -06
Saphire Black Metalic
Man kan ju hoppas JONTEP.

Tack för svaren
Tur att detta forum finns!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.