|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
vad är gjort i motorn? Har du bytt kolvar, stakar? vad är det för motorstyrning? trevligt bygge. |
|
|
Läs om allt här: Länk MVH. /Bonje Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
SpineKracker |
Bonje! Snyggt som fasen! Går den igenom besiktning med bara en dämpare? |
|
Jo det borde den göra.... Det kommer ju sitta en liten fjuttig katt också från en 318. Den dämpar ju ner jludet lite också. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Ok har läst hela sagan.. Intressant info om M5 kolvarna. var motorn ordentligt mappad när dom gick åt helvete. Har då några problem med att den går fett på tomgång och på låga varv med 1600cc spridare? Mvh/ Marcus |
|
|
>Marcus. När jag var ute och provkörde innan bromsningen hade jag endast en startmapp. Jag kollade så mycket jag kunde.... Hade lambdamätare inkopplad och kollade så den inte gick magert. Sen Hade jag koll på avgastempen också. Men det spikade förmodligen.... Aven fast det inte fans synliga spikningsskador på kolvarna. Det är inte så lätt om det spikar, i en bil som är helt plåtren med nästan helt stumma motorkuddar. Jag har låtit två stycken duktiga killar kolla på kolvarna efteråt... Båda har sagt att kolvarna ser för klena ut. Tom Jocke på VM trode att kolvarna skulle gå första pullet i bänken.... Men jag tror det går att modifiera kolvarna lite, så dom blir lite hållbarare.... Angående spridarna.... Jag har inga problem med att den skulle gå fett. Autronic funkar väldigt bra tillsammans med STORA spridare. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.