|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ett stort tack till Tobias Sterner (Stensth)!! Det är han som har varit snäll och lagt upp bilderna på nätet. Här är länken dit: Länk MVH. /Bonje | |
| Bonje, ser riktigt bra ut det där. Mycket power, kul å kika på lite bilder... ännu roligare att köra gissar jag :) . vill också bygga turbo. | |
| snyggt och genomtänkt bygge, mkt proffsigt.... | |
|
Läckert!! |
|
svintoleffe |
Ruskigt snyggt bygge lär jag säga. Lycka till. MVH Leffe |
|
Billigt med AN kopplingar, eller hur:) |
|
|
Ja visst är det billigt med AN kopplingar, stålomspunnen slang och alurör.... NOT!! Men det blir väldigt snyggt, och man behöver inte oroa sig för läckage. Det är faktist värt en hel del tycker jag. Nu finns det äntligen bilder på min egen lösning för att få justerbara cambervinklar till bakhjulen. Det har ju varit en del som har frågat om det.... Så ser det ut iaf. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| Vad är dom vita sakerna på avgassrör och underred? | |
|
Ser mycket trevligt ut Bonje! - Fint bygge. "blao is the name of the game!" |
|
|
Tja vad ska man säga !! Det är ju svårt att inte bli imponerad ! Skit snyggt ! En röd M3 e30 gärna sport evo är nog bland det läckraste jag vet! (med vissa undantag för det motsatta könet) En liten fråga bara: hur gör du när det är besiktnings dags Plockar du av allt eller hoppas du på att dom inte öppnar locket?? Mvh Christer C,j |
|
|
> Krisskross. Avgassystemet är bygt i vanliga simonsböjar. För att det inte ska rosta, har jag lämnat för blästring och sedan är det sprutat med smält aluminium. Det sitter som FAN och går knappt att blästra bort. Sedan tål det 1200 grader. Hela bakvagnen är blästrad och sprutad med "kallgalv" Hmm.... Har för mig att det var så iaf. Angående besiktningen, så kommer jag skruva bort lagerhus tillsammans med kompressordelen. Avgashuset får sitta kvar. Jag har gjort en platta som jag skruvar fast på avgashuset i stället för lagerhuset.... (Dom ska väl skita i hur mitt grenrör ser ut!!) =0) Sen sätter jag dit en katt från en gammal 318 på avgassystemet. Tryckrör och intercooler går också fort att plocka bort. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
En besiktning helt i min smak !!! HA HA HA Mvh Christer C,j |
|
|
Wow! Det där såg riktigt bra ut! Nu blir jag sugen på att bygga ihop min maskin med tillhörande prylar. Enda som jag såg som lite trist var fuelcellen. En jättebra sak att ha men förtar lite av originalstuket. Och så själklart att du kör med soppafilter från en Volvo ;) Men som tur är så syns det inte... ;) MVH Jonas |
|
|
Ser mycket trevligt ut! Lycka till med allt! MVH / Jacob |
|
|
Bland de snyggare byggen jag har sett, mkt bra jobbat :) Seriöst och fint! Helt rätt stuk på bilen också, sådär ska en M3 E30 se ut. Visst sitter det M3 stolar från E36 i? Mvh Per |
|
|
Tack så mycket för all fin kritik jag fått!! Kul att ni gillar bilen! Det ligger ju några timmar bakom trots allt. Än då är bilen långt från klar... I vinter hade jag tänkt sätta i bur, sen har jag Willwood 310 mm skivor med superlight ok till frambromsarna. Z3 M bakvagnen ska också dit mm mm. Bilderna på själva bilen är tagna precis när bilen var nyinköpt. Då satt den här inredningen i bilen. (M3 E36) Dom sitter numera i min 325:a. M3:an kommer bli rätt så strippad invändigt sen.... Det blir nog bara bur och två stolar. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Väldigt imponerande har skickat ett mail till dig Mvh |
|
|
ser ju nice ut Bonje! vad är det för typ av fälgar? Et , bredd etc? mvh Peter |
|
|
mycket fin bil måste jag säjja! Har alldrig gillat rött men idag så ändrades min uppfattning. =) |
|
|
Jag är djupt imponerad, det är så här ett riktigt snyggt bygge ska se ut.Du måtte ha lagt ner en hel del timmar på den bilen.. Nu blir jag själv sugen på att bygga något kul att åka i. |
|
|
Riktigt snygg bil! Stilfullt byggt, bara att gratulera till en kanon bil!! ...sen har iof inte du designat karossen, och den gör ju rätt mycket på utseéndet! ;-) Länk www.reptil.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.