|
|
|
|---|---|
Y! |
Jag har en 518 -96 alltså inte med CheckKontroll instrument. Om man samtidigt som man sätter på tändningen trycker 2 ggr på knappen för att nollställa trippmätaren och sedan håller den intryckt börjar ett antal sifferkombinationer att räknas upp. Är det någon som har en aning om vad dessa betyder eller hur jag kan få mer information om det. Jag tänkte att det kanske kunde vara något budgetalternativ till att läsa av felkoder... tacksam för svar //Jonn T |
Y! |
glömde säga att det sista som händer är att alla mätare går i max för att sedan avsluta processen //Jonn T |
|
Det bästa och snabbaste sättet att få reda på en sak är att använda sökfunktionen. Då undviker man också en massa onödiga stängar/inlägg: Jag har gjort det åt dig så titta på länkarna: Länk Länk |
|
Y! |
tack för tippset men som jag skrev verkar den infon mest vara riktad till CheckKontroll displayen. jag har INTE de och undrar därför om infon är densamma för båda! //Jonn |
| 518 och 525TDS saknar CheckControl. (Kanske fanns som tillval?) Den funktionen du beskriver finns också på bilar med CheckControl. Fast då trycker man på CheckControl knappen istället för trippmätarknappen. Jag misstänker att det är en liten diagnos av instrumenten, alla mätarna testas osv. Man kan också läsa av Chassienumret där + några andra nummer. | |
Y! |
Tack det var bara det jag undrade över. //Jonn |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.