AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
575

läckande diesel

foppa21
vad gör jag min diesel pump läcker? det rinner under den? har kollat att skruvarna är åt dragna. för övrigt går bilen som den ska. kan dety finnas någon risk att köra bilen som den är nu?
ye
82
yel_low
530DA Touring -02
tja, jobbade på dieselverkstad tidigare och har skruvat en hel del i de där pumparna, föreligger väl inget som hindrar dig från att köra annat än läckaget å att när de blir nog stort får du startproblem, du bör få alla packningar i pumpen bytta, inget jag rekomenderar att du gör själv, och ska man göra det " by the book" så skall pumpen provköras efteråt i testbänk samt justeras till rätt specifikationer, det är för övrigt vanligt att de läcker, då de sitter ganska varmt till under insuget.

//Nicke

Riktiga Motorer behöver ingen respirator.. ;)
MT
5
MT
525-tds-92
Har haft samma problem.Jag bytte båda packningarna utan att ta bort pumpen.Var bara väldigt försiktig när du byter den undre packningen så att du inte rubbar pumpaxeln ur sitt läge.På min funkade det utmärkt utan att testköra osv.
mt

ye
82
yel_low
530DA Touring -02
tvätta rent och starta bilen kolla varifrån de läker och återkom i ämnet, så ska ja kluura hur du kan göra en billig lösning!

//Nicke

Riktiga Motorer behöver ingen respirator.. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.