AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.674

Billig 540 -99

Sida 3 av 3
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Skulle förvåna mig om den bilen säljs genom firman.
I så fall borde den annonseras på ettt annat sätt på blocket.
Helga
Det är många bilhandlare här och på blocket och andra sajter som lägger in annonser för att vi skall tro att dom är privata.

Helgas man.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Visst gör det det men många bilar säljs också "privat" även om ägaren har en bilfirma.
Känns inte helt seriöst när bilhandlare annonserar bilar som privatannonser.

/Lazze
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Instämmer
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Jag har tittat på den 540 som diskuteras här i tråden. Jag bor ju själv i hässleholm och jag tänkte att jag kan ju titta på den bara för skojs skull.
Tycker att den är i bra skick. skinnet på förarstolen är inte speciellt mycket sämre än resten av inredningen.
Hittade två små bulor på bilen, en under bakrutan och en på ena framskärmen.
Tycker att det verkar vara en prisvärd bil. Går som bara den..

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..

Länk
Be
193
Bekeris
540i Touring - 94 (skrotad)
540iAT - 98
Kort fråga bara (lite offtopic) men kollade på instrumentbrädan. hastighetsmätaren går ju "bara" till 250 samt att rödmarkeringen på varvräknaren börjar vid ca 5750v/min. På vår E34 540 så går mätaren till 260 samt att rödmarkeringen är Efter 6000v/min. Hur kommer det sig (är väl nästan samma motor).
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bilen är nu borta från blocket och börsen.
En bekant kikade på den och den var rätt sunkig, rappad i front och lyktglas bulor här och där, samt en icke korrekt servicebok, efter telefonsamtal med BMW verkstad i Tyskland som inte ville känna av bilen alls, samt att inget bromsvätske byte vara gjort förrän 2004 åtminstone inte noterat i serviceboken.
Vad det betyder får väl tolkas av var och en.

///MVH Hasso
Länk
Helga
Lovar och svär följande:

Skall aldrig mer skriva inlägg om att en bil säljes BILLIGT!
Inte efter vad jag fått veta om denna "billiga" 540!!

MVH Helgas man från västkusten.
Krille_htm och Hasso utgör utmärkta exempel på att vad som menas med bra skick ofta har totalt olika innebörd. Hasso vad är "rappad"?

/Simon
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
"blästrade" glas dvs sliten i fronten. mörka frontglas
Du har rätt Simon det skiljer mycket på uppfattningen"bra skick" på bilar speciellt hos bilhandlare :))
Jag vet hur min polare uppskattar skick, hand fd 540 var i sådant skick som man verkligen kan kalla mycket bra skick.
Så ribban ligger högt över normalskick brukskick dvs "Hassoskick" :))

///MVH Hasso
Länk
Hehe, Hasso, du har en skön stajl grabben! (Djunjelboken)

Efter ett mail så fick även jag frossa om denna vagnen, den som såg så fin ut på bild. Frågan är bara vilket ÅR bilderna togs???

Det där med Hasso-skick har vi alla lärt oss att det är HÖGT ställda krav utan att för den delen vara krav, det är snarare en förutsättning på att saker och ting SKA vara i bra skick när man kommer och kollar!

Även jag med flera vänner har samma förväntningar på en bil som "kallas" topskick. En bil i "nyskick" som rullat 10k mil är INTE NY! Den går fetbort redan i annonsen.
OM man inte vet vem som äger den, regeln som bekräftar undantag finns!
Det finns ägare till bilar ute i landet som jag skulle kunna handla osett av men dom är FÅ!

I mitt BMW-letande för tre år sedan så stötte jag på en kille som hade en bil i TOPSKICK, enligt honon!
Jag åkte bara 25 mil enkel resa för att konstatera innan jag ens satt mig i den bilen att det var i mina ögon ett VRAK.

En kollega på jobbet skulle hämta en utsökt fin kärra långt härifrån. Han bokade en enkel tågbiljett då affären i det närmaste var klar.
När han kom till platsen så var det ett upprostat vrak.
Säljaren säger till sitt försvar att det är inte sååå farligt med tanke på åldern, den har hållt sig fi....... PANG!
Kollegan tog taxi hem! Den turen kostade i runda slängar en ordentlig käftsmäll och 5000:-!

Så, det här med bra skick får man allt ta med en nypa salt. Ju oftare det skrivs i en annons ju lägre värderar jag bilen.
Jag gillar verkligen killen i den uppråtna Volvo 480:in som finns i en annan tråd.

MER ärliga människor skulle underlätta ett bilköp!

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
ja, det där med bra skick tolkas mycket olika.. I dagsläget så är det nästan ett krav på högupplösta närbilder på skärmkanter, dörrar mm mm. för att kunna se om bilen är upplagad eller rostig redan innan man åker för att kolla på den.. Jag har själv åkt ca 150-200mil totalt i onödan pga oärliga säljare som säger att bilen är i toppskick.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Håller med.

Det viktiga i sig är väl inte skicket för det är upp till var och att ha sina krav men däremot är det viktigt att skicket motsvarar beskrivningen i en annons.
När jag sålde min så skrev jag som det var med bilen varken mer eller mindre och alla som kom och tittade blev positivt överraskade.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"

Helga
Bilannonser är som kontaktannonser.
Vacker enl. kompisar, söt enl. mamma, välvårdad enl. beg bilhandlare, trevlig enl. Bosse Ringholm, vältrimmad enl. Bert Karlsson, intelligent enl. Mona Sahlin, lång enl. Marjasin, musikalisk enl. Oldsberg, ärlig enl. Skandiachefer, m.m.

MVH Helgas man från västkusten.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Undrar om det är samma bil som dykt upp i Hörby :))
Länk

///MVH Hasso
Länk
WEN718 heter den i Hörby, den har ju "råkat" att bara bli fotad från sidan så man inte skall se skylten........

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Tycker mig kunna skönja det brunskitiga gråa skinnet :))

/Lazze
Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Nu ägs bilen av Kneipbadens Bil, men den finns inte med på bytbil.com.

Dagbok:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.