|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
150KSEK för en M5 00 i tyskland...är det de över 40 000 mil du menar utan servicebok? /Simon |
|
Scheckheft |
Hej När man titta på mobile, autoscout och andra tyska bilsidor upptäcker man att touringbilar (E39) rent generellt handlas till ett lägre pris än sedaner. Det som redan har påpekats är den skitiga och nötta (förarstolen) nappaskininredningen. Jämför med min gamla E38 som hade gått 14t mil när bilderna togs: Länk Angående det "slappa" skinnet: komfortstolens skinn är lite "lösare" sydd än konturstolens skinn. Nappaskinnet får en glänsande yta när det blir nött. Länk Invändigt gör bilen inget välvårdat intryck. Å andra sidan ska man inte dömma detta exemplar endast utifrån inredningen och priset. Helga: har du tittat på bilen? Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Du måste mena tvärtom Scheckheft att sedaner är billigare än kombi. När man tittar på 99or ska man dessutom komma ihåg att bilar med EZ 9/98 och framåt kan vara 99or. Räcker alltså inte att slå in 1999 på mobile. /Simon |
|
Scheckheft |
Hej Simon: Tycker att man ibland verkligen kan fynda bland begagnade touringbilar i Tyskland. Har kollat sedan ett år tillbaka på 540 modellen från 96 och framåt och slås då av att touringen många gånger ligger lägre i pris än sedanen. Gäller bilar med liknande utrustning (skinn, TV/Navi) och miltal. På min tid i Tyskland hade kombin inte lika hög status som en sedan. Dragkrok sänkte priset ytterliggare... . Möjligt att det har ändrats sedan dess. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
Helga |
Nix. Som alltid så hinner man inte det man har planerat under dagen. Och ändå så var jag väldigt kriminell ibland med farter på 150 (motorväg), 130 (90 väg) i en Renååå . Inte illa. Men har vägarna förbi igen på onsdag också, bara 3 mil extra, så kanske jag hinner kolla på den. Sedan skall det bära ner på Autobahn........Men utan 528.an. Shit!! Helga |
|
Tjena! Kul att ni diskuterar min 540! Lite synd att bilderna kan vara lite felvisande. Skinnet är otroligt fint i bilen. Kom och kolla själva! // RJ |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Otroligt är ett yttryck som inte ska missbrukas :)) Min bil har nästa samma miltal men skinnet är "oanvänt" på tre säten det är otroligt :)) Misstänkte att garagedunklet på nått sätt speglade av sig i skinnet därav missfärgningen på en del bilder. För övrigt så ser bilen bra ut. ///MVH Hasso Länk |
|
Har papper på mätarställning från BMW! Kan lova att min bil är minst lika fin som din. Återkommer med en ny annons med bättre bilder! Är du inte intresserad av att köpa bilen tycker jag inte heller du ska yttra dig innan du sett den. /RJ |
|
|
Hehe, nu är det nån som är på väg ut på hal is... :-) /Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Knappast :)) ett använt skinn kan inte vara lika fint som ett oanvänt dvs nyskick men original skinndoft :)) Jag har inte ifrågasatt miltalet på din bil 2000 mil årligen är fullt normalt. ///MVH Hasso Länk |
Helga |
Till Rogges Bil i Hlm. Det där med att yttra sej är ju en av finesserna på detta forum!! Men bra att du fixar nya bilder. Och skulle dom inte bli bra dom heller så kan PhotoShop fixa till dom så 540.n blir lika fin som Hassos 528. = Nyskick. Helga |
| Rogge, varför säljer du bilen? Tröttnat efter en vecka? | |
Helga |
Han är bilhandare vet du!! Rogges Bil i Hässleholm. Helga |
Helga |
Han är bilhandlare vet du!! Rogges Bil i Hässleholm. Helga |
|
Tror att Roger Johansson säkert har en fin bil, men att den är lika fin som Hassos tillåter jag mig att STARKT tvivla på! /Simon |
|
|
Har svårt att tro att det är ljuset vid fotograferingen som gör att skinnet ser brunskitigt ut precis där man sitter. Tror snarare att det gråa skinnet är just...brunskitigt. /Lazze Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Roger! Säljer du privat eller som handlare? Om du säljer som handlare så har man väl 3 mån MRF garanti eller? I övrigt så har jag bara en tanke bara: Om du är handlare och säljer en nyimporterad 540 för 148' så har du: a) köpt den väldigt billigt. Transport och reggning med skrotavgift ung. -5000:- Marginal a 30% - 44 400:- Ej momsbil ger ett inköppspris på 98600:- Momsbil ger således 82824:- i inköpspris. b) gör 0 kr i vinst. eller? Hur som helst så är bilen fin på bilderna och utrustningen "rätt". Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Kävlingepågen, tror du verkligen att alla beghandlare har 30% marginal? /Simon |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Nä! Men om man skall driva ett ftg enligt klassisk ftg ekonomi så är 30% standard för att kunna "överleva" på längre sikt. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
| Nu har jag inte läst ekonomi, men omsättningen måste väl spela en stor roll? Han kanske säljer många bilar med 5% vinst istället? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.