AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
717

Sprucket expansionskärl

Svärd
Japp, va ute å gled lite idag när jag kände att det började lukta glykol. Tittade i backspegeln och såg en rand med vatten efter min bil. Ajaj tänkte jag och stannade på första bästa parkering. Upp med huven och ser hela motorn nerstänkt och att slangen från exp.kärlet lossnat. Själva fästet på kärlet hade gått av en bit in i slangen. Som tur va så var det en liten bit kvar så jag fick på slangen och kunde köra hemmåt. Stannade till på macken och handlade en dunk glykol. Det märkliga var att motorn aldrig blev varmare än normalt på de 2 milen jag körde. Jo det var dumt men jag tog en rövare och satt med ett öga på tempmätaren hela vägen, kanske inget att rekomendera, men men. När jag kom hem åkte jag direkt till jobbet och blandade glykol. Fick nog på 2,5 liter iallafall. Där kunde jag även trycka på slangen ännu lite till så jag fick en "hulling" på rätt sida om slangklämman. Så nu får man väl se upp om det blev någon luft i systemet också, samt att jag får åka och göra motortvätt imorgon. Säg det som inte för något gott med sig.

///Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.