|
|
|
|---|---|
|
Av alla saker som kunde komma bort eller blir stulna så är det givetvis min servicebok. Idag skulle jag booka service och innan jag skulle boka, skulle jag bara kolla upp serviceboken. Til min förvåning så är den borta. Jag vet inte om den försvann redan innan jag körde ut bilen från säljaren eller om den försvann för 1 dag sedan. Oavsett så är den borta. Frågan är, är det möjligt att återskapa en servicebok? Alltså ringa runt till dom som servat den (3 servicear) tidigare och får dom till att fylla ut en ny service bok eller eventuellt skriva ut nya papper.? Är detta bra nog dokumentation för en eventuellt ny köpare också? Skulle DU köpt en X5a för 650.000 utan orginal servicebok? Tacksam för svar.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk | |
|
Serviceboken är en värdehandling som bör förvararas i hemmets trygga vrå när bilen inte skall in på service. Att få en servicebok återskapad är säkert möjligt, men de är väldigt viktigt att de går och förklara samt styrka varför serviceboken är nyare än bilen. Kontakta säljaren och kolla så att han inte behållt den av misstag. 650 kkr köper nog ingen i sverige en X5 för såvida den inte är sprillans ny, men jag misstänker att du menar i norge. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan; Tack för svar! Ja, menar i norge ja. Dom ligger ungefär där nu, men utan servicebok är det väl inte mycke att får för den. Det kan ju vara så illa att han blåst mig oxå. Visade serviceboken när jag provkörde den och plockade ut den senare när jag hämtade den. Tveksamt ändå det oxå, eftersom han har ett stort företag här i norge och pengarna för bilen antagligen var en struntsumma för honom. Kan ju ha blivit stulen på verkstaden oxå. Jag trodde den låg där, eftersom det ligger en tunn bok som det står BMW service på, men det var bara adresserna till verkstäder. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.