|
|
|
|---|---|
|
Inte behöver man trimma för 5000kr för att åka fort eller hur...... Vad har det kostat för er och hur fort har ni kört(402m) ??? | |
|
Hittade det här!! imenhoteb skrev det här: varför är alla så negativa mot en mindre maskin typ 1,8-2-2,3 liters...!!Varför tror alla att man automatiskt får en snabbare bil med större motor.......ta min Bmw 02 som jag köpte i våras!!!5000 kr gav jag för den....en 1975 års mod....kan ju va värt lite bara års mod....besiktning mm...700 kr för förgasarna....600kr för bränsleregulator....500 kr för en begad turbo....600 kr för en ic....dump har jag annars så kostar den 278 kr....enligt bäckis så satt det en trimmkamm i bilen...(han hade tydligen ägt den)....900 kr för ett dubbelgas vajer....grenrör 0 kr för jag har gjort det själv...har monterat grenrör..turbo ic.. oljan in å ut jo vist!!!tråg packning för 108 kr...vatten in å ut... såna slangar har jag liggandekopplingar fån en annan turbo....kosta 300 kr.. hela turbon...backa tändingen gör jag med en två ingångs vacumklocka från en audi kostnad??0 kr??..har avgasrör ut från turbo kvar...kosta 0 kr en koppling från turbon...som jag fick från garage polarn brevid...volvoturbo...tryck burken(plenum)..sponsras från jobb 18/8 stål..rundbockad med kupor på ändarna...fan hälde olja i motorn i dag....Kosta gissa.......................0kr helt okej ny olja...ett filter från biltema...?kr.....kommer väl å gå åt nån krona till... men.... den där maskinen på 100 hk kommer säker å skrämmas lite i alla fall...om nu allt funkar ??å det tror jag för jag kommer väl bara å trycka 10 psi först!!bilen borde va ute i juli. Hade ner tråget härom dagen!!rätt så lätt på en M10 motor,,,motorn e liten å lätt.. i gämnförelse med en 6 cyllare....4 st rör till turbon....tål en hel del turbotryck...kan tryckas rakt av...mycket beror på bränsle tändig laddtryck...Detta är en riktigt snål trimmning...tänk då hur den skulle gå om jag blöjde ner 100000kr på masinen...1,6-2.3 är inte slöare det beror på pengen å meken!!!slår ni min snåltrimmning??....hitils knappa 4000 kr... Undra hur fort den går på 402m |
|
| sorry trimma för 50000kr ska de va | |
| Det är kul med budget men det har ju vissa begränsningar ilpo har fått fin fart i sin 02a med 4cylindrig motor han kör väl låga elvor har jag för mig. Men budgeten är nog långt ifrån 5000:- med tanke på att kolvarna är köpta hos venolia och blocket borrat några mm. Jag har själv en dubbelturbo 4a som man kan kalla budget 1.8l max ladd på 2kg den går bra men vill man ha mer så kostar det. En sexa är ju billigare att trimma med tanke på att det räcker med att svarva av kolvarna och byta lmm spridare och regulator så kan du nå effekter som ligger dubbelt så högt som en 4a. | |
|
Det jag menar är vaför måsste man ha så dyra saker kan det inte var kul att åka fort med lite pengar??. Kan ju inte vara så kul för en killen som är i första steget att trimma sin BMW och alla säger att man måsste ha en budget på 50000++kr eller det går inte att köpa en liten beggad turbo eller att man kan börja att bygga på den motor som sitter i sin bmw. näää få höra nu vad ni har för budgetbyggen och hur fort har ni åkt på strippen???? |
|
|
jag har lagt ner max 25000 inkl bilinköp(1602:a) och åkt 11.54@189, bästa slutfart 194. motorn har kostat runt 5000-6000skulle jag tro... man då har jag gjort allt utom o-ringningen själv... |
|
| jo du pitebo, du har en arg bmw bara du får dit en volvoaxel å 4link ska ska nog den gå ännu fortare:) | |
| har mer eller mindre lagt ner de planerna, trots att jag vet av en bromsad 1031-axel med snowballs 4-link med m20 uniballs billigt, blir att vara märkestrogen och bygga delad... volvos drivaxlar gillar visst inte kamikaze starter har jag hört... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.