|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Smiley© |
Jocke W Har sett nån bild på fjäderbensstag som var böjt bakåt, antar att det blir mer utrymme så, men det lär blir trångt ändå. Robert V Jag tror inte jag har några nya bussingar, jag har iaf uínte bytt några, men jag ska byta silentblocken för dom börjar bli dåliga vet jag, men jag vet inte hur dom påverkar bilen väghållning/spårighet. Ska jag byta dom fyra stagen fram komplett med nya bussningar så gör det lös på 6000:- för bara delarna så man har ju inte lust att byta dom om dom inte är dåliga. Jag tar gärna emot dom tips du har :-) tips kan man inte få för mycket av. |
Robert V |
jag har köpt till min original bakbalksbussningar och fylt dem med polyrethan... som jag själv blev tipsad om.Länk ´jag har jag best. bussningar o ställbara topplagringar från Länk ...han fixade riktigt bra pris via mail i gemförelse med vad det står på sidan. Jag har inte fått dem än (kommer i början av nästa vecka hoppas jag) men flöer har sagt att det e fina grejjer. Att byta övre/undre control arms bussningarna iaf e bra för väghållningen. Sen tror jag att är ena sidan slut i lederna då e det snart dax för den andra sidan. Dyrt men så e det bara... Sen kan ju p-ändorna (2på varje sida) göra en del om bilen spårar o drar vid vägojämnheter (förutsatt att hjulinstälningarna ok) jag ville byta det mesta på en gång. Gillar när man upplever en stor skillnad ! Det känns mer värt pengarna :) |
Smiley© |
Fylla bussningar med polyurethan låter intressant :-) Men var köper man sånt? Jag byter gärna allt i fram å bakvagn, men det är ganske mycket pengar som ska ut då på en gång. Bara dom 4 stagen fram med bussningar kostar 6000:- på BMW, sen plus alla andra stag och bussningar man kan byta så blir slutsumman betydligt högre. Jag har undre bärarmar fram av aluminium, det finns andra modeller med samma bärarmar men till dom modellerna finns det även bärarmar av stål som man kan byta bussningar i, vad är den stora skillnaden på dom 2 olika stagen? är det bara att det är lös bussning i bärarmen av stål eller kan det ha nåt med hjulvinklar att göra också? Jag ska börja med att renovera upp bakvagnen för igår hörde jag nåt som klonkar där bak, vet inte än vad det är. Så jag vill byta rätt mycket bak, men hur mycket kan man byta själv utan att riva ner hela bakvagnen? Frågan är också hur dåliga mina stötdämpare + fjädrar är, för när man kör rakt fram i t.ex 100kmh och vrider ratten fram och tillbaka en bit så svänger inte bilen utan det är bara karossen som börjar kränga och bilen går rakt fram :-/ Och då är frågan om man kan ta vilka fjäderben som helst från nån annan E34 modell och stoppa i några roliga dämpare och sänkfjädrar? eller kan man förlora nån egenskap som är speciell för M5an då? För jag vägrar köpa nya original däpare runt om för 30 lök. |
Robert V |
Ja ...det enklaste är att gå till en glasmästare... de har polyurethan... de kan fylla bussningarna med tur för nästan inga pengar. (de gjorde det gratis åt mig.. det blir en del sånt över) ... man måste ju givetvis se det ekonomiska men det jag menade att innan man byter för mycket annanstans så bör man kolla på framvagnen ...specielt vid väghållning. Det e ju framvagnen som möter vägen först då det e extra viktigt att det e stadigt eller hur ? och det med framvagnen man börjar svänga med... Så ser jag det ...skulle gärna se att andra lägger in sina åsikter om detta! Det där med klonkandet e omdiskuterat ...sök gärna på det här i forumet ...finns mycketo rätt detaljerat. Det jag tänkte på att om du ska byta bakbalksbussningar då river man ner en del ändå ... då kan man lika väl ta det som blir åtkomligt åxå ! för att så kul e det inte att riva det igen ... Stötdämpare har jag inte hunnit doktorera alls ...men vill det nu för att jag ligger snart inför ett byte där jag me. Men onekligen !lät det inte som en m5 ska uppföra sig. Lägg in om du kommer framm till nåt där. ... unrar verkligen om man behöver köpa original dämpare ...men fjäderben (topplagringen) ska du nog inte lägga i vad som helst. Det finns ställbara grejjer som inte är original för en mer aktiv körning för rätt pris. Originalen e säkert inte dumt heller om priset är ok. /r |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.