AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
732

Spänna handbromsen ? låter som tallrikar i bagaget.

Hej,
Det låter som jag har hela bakluckan full med tallrikar när jag kör över små gupp eller ojämnheter i marken, sen så testade jag med att köra med handbromsen en snäpp åtdraget och då försvann ljudet så jag antar att det är handbromsen som har blivit släpp, den känns även lite släpp.

Men nu är frågan hur spänner man den ? kan man göra det själv eller är det svårt ??

// Jeppe
släpp = slapp ;o)
Är en 318 Ti 95'a E36 oxo.
Jag har samma problem me min 325 jag oxå.. det skramlar i bak nånstans i varje gupp man kör i.. irriterande.. jag hade min bil inne hos en kille som bytte broms backarna för ett tag sen men efter nåra veckor så skramlar det igen..värre än nånsin.
ew
189
ewert84
320ik 88
ta bort damasken runt handbromsspaken så ska det sitta två muttrar (tror det är 10 mm) skruva åt dem. båda ska skruvas åt lika mycket eftersom det är höger/vänstar hjul
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Jag har samma sak fast vänster fram, skramlar inte när man håller på färdbromsen, så gissar att det är någonting med bromsarna..
Tallriksljudet är borta efter att jag spännde handbromsen som evert84 sa, perfekt !

// Jeppe
Då får man ta och testa det då! de låter som de kommer från mitt vänstra bakhjul..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.