|
|
|
|---|---|
|
Någon son har erfarenheter att fronten (i plast) är dåligt lackat varvid stenskott lätt går igenom lackskiktet, har fått ett antal stenskotts skador i fronten som rimligen ej borde blivit mätken av!! "Z4 love it" | |
| Det har väl att göra med att lacken numera är "mjuk" (vattenbaserad) ? Inte bara Z4:n som har detta problem. | |
|
Det finns numera någon genomsynlig skyddsfilm man kan sätta på fronten för att undvika stenskott. jag kommer dessvärre inte ihåg vad det heter men enligt en nöjd användare i tidningen Total BMW var det rätt schysst lösning. |
|
|
"Invisable bra" :) 3M tillverkar, många säljer. |
|
|
Det är inte bara Z4 som har de problemen. Min M roadster var himla känslig och det tycks min nuvarande vara också tyvärr :( /Andreas _____ Länk |
|
|
Fronten på vår 520 -02 blev snabbt rejält blästrad, den är dock omlackad i våras pga parkeringsskada. Men som sagt det känns som att lacken inte tål så mkt! Synd att miljöanpassningen och allt vad det heter har lett till försämrad lackkvalitet! :( /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Dessa färdigskurna transparenta skydd finns till Z3, de kanske har till Z4 också!! Länk |
|
|
Varför beställa från USA när hjälpen finns på hemmaplan? : Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Viist är det bättre på hemmaplan. Från den siten ovanför kunde man dock beställa figurskurna folier. /Caspar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.