AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
557

e23 nivåreglering

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Har lyft bilen när jag skulle montera vinterdäck och såg då att armen hade lossnat till nivåregleringen. Fixade fast armen igen men bilen vill inte "reglera".

Om man lyssnar så klickar själva reglerrelät under bilen men pumpen vill inte jobba.
Jag misstänker att någon säkring eller relä har brunnit eftersom styr armen till reglerrelät inte var i netrual läge och bilen är i sitt max läge.

Den vill helt enkelt inte sjunka eller ändra sig. Vet någon var man ska börja felsöka den?

Mvh
Andreas
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Tjena Bader!

Jag fick ditt brev och har satt upp dig på en ev. framtida e23-lista (det finns ingen ännu, men det kanske kommer). Angående ditt problem med nivåregleringen.... det kan bli knepigt. Jag har själv haft liknande problem (trasig givare) och insåg tyvärr efter ett tag att det skulle bli betydligt enklare (mina dämpare var ändå slut) att fixa en uppsättning nya dämpare utan nivåreglering än att reparera den befintliga.

Men börja med att kolla att relät vid pumpen fungerar (det låter ju så) och att brytarna som sitter på länkarmarna (under) är ok... för det är väl inget fler på dämparna i övrigt (typ läckage elelr liknande)?

Hoppas dte finns någon mer som har tips och förslag!! :) Lycka till!

Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar!
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Vet du möjligtvis var det där relät som styr pumpen sitter. Det som jag har hört klicka är det som sitter under bilen, det som du kallar brytaren.

Vi lyfte ur pumpen lite grand men kunde inte finna någon säkring eller relä. Sitter den i motornrummet någonstans?? Det enda konstiga vi fann var en diod som satt på pumpen.

Nej, systemt läcker inte.. Det blev fixat i höstas..

Jag ska kolla en gång till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.