|
|
|
|---|---|
|
När jag vrider på kupefläkten så blåser det in en massa pollen och frön från träden, Betyder det att det inte finns nån microfilter i bilen? jobbigt att dammsuga bilen varje vecka :( | |
|
Hej seppo, Några microfilter finns inte i de äldre 320 vad jag vet. Min är -91 halvrisig i skicket på utsidan men jag vill ha det rent i kupen, det är ju där man tillbringar mesta tiden. Inget gör mig mer förbannad än att göra rent och snyggt i kupén, dammsuga bort vartenda hårstrå - torka bort varenda dammkort för att sedan sätta sig i bilen och kupéfläkten går igång och "spyr" ut alla j-a björkfrön i min nystädade bil. Här får du ett tips, även om det känns lite taikon så är det slut på "frösprut" i kupén i alla fall. 1. Plocka bort plastgallret som sitter under huven närmast rutan i mitten- Den sitter fastklämd med bl a gummitätningen mot mororhuven. 2. Gå in och gör en raid i frugans strumplåda - fråga snällt om det finns någon svart nylonstrumpa med en maska i som du kan få. Jag hittade en bra i skoputsarlådan (kasserade nylonstrumpor är perfekta att putsa svarta skor med - gammalt lumpentrick!) 3. Trä nylonstrumpan över plastgallret och spänn upp lagom - slå en knut och dra åt. Klipp av överskottet. 4. Sätt tillbaka plastgallret - se till att listen smiter åt ordentligt och rengör den gärna och smörj upp den. Sådär - nu slipper du mer irriterande "frösprut" - ja, kanske inte allt "frösprut" men i alla fall det icke önskvärda, om man säger:-) Jag har bilder på det hela men vet inte hur eller vart man kan lägga upp dem enkel?! If it aint broken - dont fix it |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.