|
|
|
|---|---|
| Jag har för avsikt att köpa en 325 eller 330 2001-2003. Jag har bestämt mig för att den skall ha sportstolar och automat men undrar vilken utrustning som anses vara ett "måste" i en sådan. Jag vill inte komma på i efterhand att jag köpt en bil som sedan blir svårsåld p.g.a. att den saknar viss utrustning. | |
|
De bilarna har nog det mesta. Navi, TV och DVD kanske är ett måste för en såpass ny bil! Sportstolar i skinn eller mocka? ------ Länk Länk |
|
| Helst skinn. | |
|
Bilen bör helst ha tyg/läder eller läderklädsel. Bilar med tygklädsel verkar svårsålda. Annan utrustning som är ett absolut måste: Komfortpaket (klimat, larm, färddator, farthållare, regnsensor). Ganska "basic" utrustning med andra ord. Lyxtillbehör som TV/navi, DVD mm verkar inte vara så vanligt på svensksålda bilar, så det kan man väl snarast se som ett plus i kanten om det finns, inte som ett krav. Och välj helst en metalliclackerad bil. Solida lacker är inte så eftertraktade på begbilar och betingar nästan alltid ett lägre pris. Än om BMW:s solida "japanröda" lack är klockren på E46 i mina ögon... MVH |
|
|
Jag är själv på jakt efter en e46 och skulle absolut inte köpa en utan sportstolar, som jag sitter mycket bättre i. Dessutom tycker jag att helskinn är att föredra framför halvskinn, men mest för att jag har husdjur och drar med mig en massa ludd ut till bilen. Armstöd är alltid trevligt ihop med en automat, men det går att eftermontera ett originalstöd hyffsat billigt. M v h |
|
| När jag för snart två år sedan började söka efter 330 visade det sig att många av de svensksålda var ganska basutrustade. Komfortpaketet fanns "alltid", men därutöver var det inte så mycket mer i allmänhet. De tysksålda har mestadels mer extrautrustning. Väljer du att importera, eller köpa en importerad bil kan det nog, med tanke på den inte alltför ovanliga misstänksamheten mot importbilar, vara en fördel om bilen har något extra, till exempel navigator, CD-växlare o d. | |
|
Armstöd var ett måste för mig. Sedan för jag nog säga att jag gillar tyg/läderkombinationen bättre än bara läder. Jag tycker att det blir riktigt varmt/kallt i stolen med bara läder. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.