|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag behöver fylla på lite motorolja, men vet inte rikitgt vad jag ska ha för någon. Jag har en 318 TI 95'a. Senaste servicen är gjord av Servicespeciallisten med en olja som heter Marathon 5w -40. Nu skulle jag bara vilja fylla på lite, går väll bra med någon annan olja som är likvärdig, någon som vet ? vart jag kan köpa osv ?? Tackar! // Jeppe | |
| Viktigast är att kolla om det är mineralolja eller syntet - inte blanda!!!! Är du osäker så ring och kolla.. | |
|
Absolut inga problem att blanda mineral o syntet, oljor med väldigt olika API o ACEA-klassificeringar ska man däremot undvika att blanda. Biltema har sin 5W-40 på 1-litersflaskor med API SJ/** som säkert duger som top-up! Mvh |
|
|
Absolut inga problem att blanda mineral o syntet, oljor med väldigt olika API o ACEA-klassificeringar ska man däremot undvika att blanda. Biltema har sin 5W-40 på 1-litersflaskor med API SJ/** som säkert duger som top-up! Mvh |
|
|
Har aldrig sett en 5w-40 miniral olja,så de är nog en syntet dom har hällt i din bil.. Så köp bara en 5w-40 syntet så kommer de bli bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.