|
|
|
|---|---|
| hej det är en kille i finland som e sugen å köpa min bil någon som vet hur man går till väga? | |
|
kryssa bara i export på regbeviset och skriv köparens namn adress osv så löser sig allt ___ Mvh Patrik N. |
|
| jaha okej så enkelt tackar:) | |
|
Ah, fler som säljer bilar till Finland? Riktigt så enkelt som ovanstående är det inte men nästan. Om jag fattat rätt skall man inte skriva i köparens namn på det svenska regbeviset, utan bara kryssa i "export" och skriva under själv. För att godkänna avregistreringen krävs sedan antingen "bevis om registrering i annat land", eller "intyg om förtullning i annat land", eller "uppgift från svensk tullmyndighet som visar att fordonet varaktigt förts till land utanför EU". Finland tillhör EU, så jag misstänker att finnarna gör som vi när vi tar hem bilar från t ex Tyskalnd, brakar rätt igenom tullen utan att stanna. Då blir bara alternativ 1 kvar. Be att köparen skickar en kopia av det finska registreringsbeviset när han ordnat det. Länk Mvh /Janne |
|
|
Förresten gör nog köparen en förregistrering, antingen i Sverige eller Finland, om han inte tänker ta den på släp eller köra hem utan skyltar. Det dokumentet borde gälla, kanske? Mvh /Janne |
|
| okej tackar så mycke. | |
| du måste lämna tillbaka svenska skyltar till VV. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.