AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
409

ABS 525i -88?

Su
17
Sundkula
525i -88
Jag har som sagt en 525i från 1988, och enligt modellguiden ska det finnas ABS på den. Men ABS-lampan lyser inte vid start(och inte sen heller för den delen) och däcken låser sig minsann vid hård inbromsning. Finns det ingen ABS på min, eller är den urkopplad/trasig?
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det ska finnas ABS. Kolla i motorrummet på förarsidan, under bromsvätskebehållaren typ. Där ska finnas en svart plastlåda som det står ABS på. ABS lampan ska lysa när du vrider på tändningen, aldrig annars. Om ABS lampan lyser vid körning är det något fel. Kolla ABS givarna som sitter på varje hjul. (På baksidan vid bromsskölden.)
Su
17
Sundkula
525i -88
Jag har sett ABS-enheten i motorutrymmet, annars hade jag inte frågat ;) Saken är den att lampan lyser aldrig.. Har inte sett den lysa en enda gång. Och hjulen låser sig som sagt vid hård inbromsning.. Verkar som den är helt bortkopplad?
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Sundkula: Vänta tills vintern kommer så blir du varse om det finns ABS eller inte.
KB
55
KBL
525i (E34) -89
På min 728 var ABS-lampan urplockad. När jag satte i den lyste det hela tiden, ABS'en var ur funktion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.