AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.764

Bilens startspärr i, hur får jag ur den? M5 e39

Jag satt i bilen med tändningen i läge 1 och pillade på nyckeln medans jag pratade i telefonen. När jag sedan ska starta den så är den i gång typ 2 sekunder sen dör den. Provar att larma på och av flera gånger men får inte igång den ändå. Hämtar då den andra nyckeln tio minuter bort, stoppar i den och vips så startar den! Parkerar bilen hemma och låser med den nyckeln jag nyss startat med. Jag går hem men återkommer efter 15 min och ska åka igen, vad händer?........... -Jo, den startar inte igen med samma nyckel!!! Kollade instr.boken och följde anvisningarna för att "initsiera" nyckeln men det funkar inte på någon av nycklarna! Nån som har råkat ut för samma sak och har några tips???
ingen???????????
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Vad får dig att tro att det överhuvudtaget har med nycklarna att göra?

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Har liknande skummt problem med min, dock inte hänt på ett tag, ibland när jag varit ute och kört, sen ska jag iväg igen, så händer det inte ett jota när jag vrider på nyckeln.
Spelar ingen roll om man kopplar av/på batteriet osv. men väntar man typ 10 - 30 min, så funkar det igen.
Någon trodde att det var knas med startmotorn.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Initieringen har inget med startfunktionen att göra enbart fjärrfunktionen till larm och låsning. det kan vara svagt batteri eller så har EWS chippet gett upp, ha inte för bråttom att vrida runt tändningslåset för då kan startspärren gå in av misstag, låt nyckeln vila några sekunder i tändningsläge innan du drar över till startläge.

///MVH Hasso
Länk
Din nyckel har tappat koden till startspärren...
Jag ringde Bmw-assistans och fick hjälp av en kunnig kille. Han trodde inte det var spärren. Jag berättade att jag rengjort luftmassemätarna då bilen gick som en påse med sk-t när jag köpte den. Han bad mig koppla ur luftmassemätarna och kolla om den startade då, och det gjorde den! Kopplade sedan in den vänstra luftmängdmätaren och den gick fortfarande fint, men sedan när den högra kopplades in så tvärdog motorn. Fel på ena luftmassemätaren fortfarande mao! Ska köpa ny på Måndag, undrar hur den kommer att gå då????!!! :)
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
OffTopic: Vad är mao förkortning för, har sett det några gånger här på forumet och nu vill jag veta!! ;)

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Icket>>>Med andra ord. :)

Mvh Janne.
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Tack! :)

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.