AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
564

Värdering av 525i -94

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Tjena!

Planerade från början att köpa en Volvo 940, 94-95 årsmodell. Dessa betingar ju som bekant ett mycket bra andra handsvärde, samt håller nog bättre än medelbilen. Så bra att man kan köpa en 525 av samma årgång för samma pengar i princip.

Skulle även vara tacksam över tips på vad saker och ting kostar att byta? Typ koppling, kylare. Av erfarenhet dyker det alltid upp någonting som måste åtgärdas. Försäkring och skatt har jag kollat på egen hand.

Ägarkostnaderna är av stor betydelse, då jag börjar studera om 1 vecka. Tror ni det skiljer mycke mot 940n, försökringen skiljer 3000kr/år, skatten kostar 1500-1700 för båda, bränsle känns också någorlunda likvärdigt, tippar 1l/mil för båda.

Hittade en bil som verkar fin.

BMW 525i -94
Manuell, mörkgrön, bra utrustad, 19500 mil.
Import
Svart skinn, sportstolar
AC
Taklucka
GSM-tele
Elhissar, speglar
Stämplad bok, aukt BMW, låter bra, har ej kontrollerat något än.

Vet inget om bilens skick men det verlar vara helt original. Har ej pratat med säljaren då jag först vill ha klart för mig vad bilen är värd.

Jag skulle själv värdera bilen till 43-45kkr förutsatt att den är i det skick som står i annonsen dvs "mkt bra skick", är jag fel ute?

Som referens -- sålde min relativt nyligen med e34 525 executive -96 (utan skinn) men givetvis med den del lulllull som executive innebär. Fick 50 lax för den, dock sannolikt en färg som tilltalar fler, mörblåmet.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ok, då kanske man inte ska betala över 40k för en sådan, solid mörkgrön är ju ingen färg som många söker....

Han begär 52k för den så jag letar nog vidare istället!

Tack för svar!
Hej! Köp en 940! En av mina bästa kompisar har väldigt dyra vanor- utom när det gäller bilar! Han är Volvofrälst sedan barnsben. Han rattar f.n en 940 - 95 som gått över 30.000 mil. Löjligt billigt bilägande enl. honom. Och bilen bara går och går. En av de mest slitstarka bilarna över huvud taget. Körglädje? nej, men ändå tillfredsställande med bilar som alltid startar, har bra värme osv.Rymlig och bekväm.
Han har "idiotputs" på bilen, snygga fälgar och lite sänkt. Ser inte alls så tokig ut..
Ingen bil för en entusiast, men en väldigt bra basbil mellan A och B. Kanske en bil att ha under tiden man samlar ihop pengar till en "roligare" bil??

Scheckheft
Hej
Antar att det är denna du menar:
Länk
52tkr är alldeles för mycket. BMW priserna i Norrbotten ligger klart högre än i södra delen av landet. Mycket tveksamt att han får ut det han begärt.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Scheckheft,

ja, det är den bilen, ja annonspriserpriserna på BMW i norrbotten är mycket höga, men man ser ju samma bilar till salu flera månader innan dom försvinner...

dekewi,

ja, jag tror fan det blir 940, för finns det något värre än racklande bilar! Och det är ju en brukskärra jag söker.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
"annonspriserpriserna" haha

ibland saknar man redigeringsfunktioner....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.