AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.130

Hemska vibrationer i ratten vid inbromsning !?

Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Var ute en sväng i BMW:n nyss, ville testa lite sedan jag ombalanserat hjulen då jag tyckte jag hade lite för mycket vibrationer i ratten.

Gjorde en inbromsning ( inte allt för kraftig ) från 190 och jag trodde nästan jag skulle få ratten i handen ( ok, liten överdrift ), kändes ungefär som obalans i hjulen fast gånger tio.....

Är det så jäkligt att någon eller båda av framskivorna slagit sig eller vad kan detta bero på ??

Finns det några skapliga skivor som Mekonomen sannolikt har hemma, ska köra på Sviestad på måndag, så bilen måste vara ok då....!?

Först gaaaasa...sen bromsa...
bmw alpina b3
hej snygg m3 mäste man säga sen det med bromsar det lät inte bra har skivona blivit snea nu eller mvh
Det var just det han frågade?

Snacka med killarna som fixxade bilen åt dig, då borde väll se om de har gjort fel, skivorna slår ju sig intre bara sådär om du inte gjort något häftigt innan. De kan ju iofs slagit sig när du bromsa från 190 men det har jag svårt att tro

Lycka till

Mvh Per
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Killen som fixde bilen är jag själv....

Var ute och provade igen, var mycket bättre nu, provade att bromsa i lite lägre hastigheter, då tyckte jag det vibrerade normalmycket för slitsade skivor ( !? ), kanske vibrerar rätt mycket när man bromsar kraftigt från omkring 200 med slitsade skivor, har varit med om liknande förut.....

bmw altpina b3:

Din var inte så dålig heller.....är verkligen nöjd med min, tänk att kunna köpa en bil med M3:ans egenskaper så löjligt billigt som man kan idag.......

Först gaaaasa...sen bromsa...
kolla styrleder och spindelled.
kolla styrleder och spindelled.
Robert V
skivorna kan bli skeva ifall de är riktigt heta o du kliver in i en vattenpöl o stänker upp !
om det e mycket kvar på skivorna då kan man svarva de istället för att köpa nytt...

jag tror däremot mer på casterstag som m5rocks skriver.

har du lite spacers till fälgarna då kan de vara att navelcentreraren inte gör sitt ! det har jag råkat ut för ! då är centrumringar lösningen !
Jag håller med om spindellederna har haft samma symptom.
OBS!!! Passa er för icke orginal.. typ. mekonomen och dyl.
lite racing sen e grejerna slut. köpte skivor å klossar på mecko
vilket skit bromsarna mattades på en gång...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Får man verkligen för sig att köpa grejer till en bil som m3an från mekonomen, biltema osv? En av anledningarna till dåligt andrahandsvärde är att bilarna är billiga i inköp men fortfarande lika dyra i drift som när de kostade 250.000. Service och underhåll är a och o på en bil som denna. Att montera grejer från mekonomen och dylikt är inget jag rekommenderar!

Det behöver inte vara framskivorna som någon skrev, jag bytte framskivor i onödan när det visade sig vara en styrled.
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Ja köp inte grejer på mekonomen. Kör på Original. Det håller längre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.