|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Kan vara något roligt högerstyrt, från Japan finns ju hur mycket bilar som helst som man aldrig hör något om. Den här modellen är rolig, SUBARU Legacy GT-B den har twinturbo. Funderar på att ta in en sådan, man får se hur det går med den biten. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
255 km/h på mätaren i min fd 328i C:e -95. Ska väl tilläggas att Hallandsåsens lutning hjälpte till en aning... 250 km/h i en Nissan 200SX jag hade en gång i tiden dock upplevde jag hastighetsmätaren i denna bil visa mer fel än vad som är vanligt. Det jag kommer i håg bäst är väl ändå när man passerade 200 för första gången. Med ett par månader gammalt körkort så provkördes en Saab 900 Turbo som fick bekänna färg mellan Malmö och Vellinge. ___ BMWCS #5157 |
|
| mätaren i botten (280 km/h) med en m3 -93 med chip+filter+avgas. | |
|
C:a 230 km/h med Maserati 222, samt med en E30-M3 Mer drag i Maresatin som har bi-turbo men M3an kändes säkrare på vägen. Plats Ormingerakan på värmdöleden Lv222 för många år sedan. |
|
| 295 (mätarfart) med en porsche 911 turbo. Plats: en stor väg en söndagmorgon får 2 år sen. | |
| Inte det snabbaste jag kört men jag lyckades plåga min Volvo 745-88 till just över 190km/h i Kassel backarna för många år sedan.Sedan har jag kört mätarn ut med pappsens M3a | |
|
haha över 190 i kassel backarna med en gammal volvo det skulle jag vilja se vilket självmord, jojo det kan ha varit på en raksträcka finns några där men i kurvorna not ! |
|
|
buffy11 Bilens förare samt passagerare var grymt törstiga och målet var Länk varje missad minut såg som förspilld tid:) Ja det var med livet som insats men hemvägen gick desto långsammare av någon anledning. |
|
|
265 med kusinens Porsche 911 Turbo, 230 med en Saab 9-3 SS Aero för nån *host host* vecka sedan ... Allt enligt bilarnas egna mätare. |
|
|
ok då förstår jag dig hehe har man brott så har man,har kört där många gånger med tt quatro mycket rolig sträcka killar i magen i kurverna, tt otroliga i kurviga vägar man rastar det mesta med quatro när det svänger dom ska va lite chippade med. |
|
|
Många som har kört runt 300 km/h i en Porsche verkar det som... hmmm... MVH / Jacob |
|
Helga |
För många år sedan när en kompis med familj och jag med min familj var på en Spanientripp, (vi var unga då :-) så körde kompisen 30 mils omväg till Spanien via Bremen / Oznabruck för att slippa Kasselbackarna med sin 740 GL utan AC. Själv rattade jag 9000 T16 med ACC. 30 grader varmt i juli månad......Kul för honom. När vi kom ner till Torrevieja ville han byta bil på riktigt med mej. Han var beredd att ge hur mycket som helst i mellan för slippa ratta 740 GL tillbaka till Sverige. Bara 300 mil hem !!! Han bytade direkt till Merca 230E med ALL utrustning. :-) Helga |
|
270 med min 968. Har även åkt med i en T5R som visade 260 på mätaren, men när vi nollstälde färddatorn snittmätare, så visade den endast 237km/h. Volvo och Ådi har riktiga glädjemätare, medan BMW är lite mer realistiska. Det snabbaste jag har kört med en BMW, är min f.d. 328ic -95 (utan kat.) som varvade ut på 5an. Vet inte riktigt hur snabbt det gick, men närmare 250var det iaf. //Marin |
|
|
190 km/h med min 320 E30 -90, skakade och lät, men konstigt vore väll annars..? Motorväg mellan e-tuna och västerås, natt! 225 km/h med pappas 540 touring e34, med drygt 300 hkr blir man lätt fartblind, särskillt när det går lika tyst som att köra i 90 (känns så iaf ;) Motorväg mellan Sthlm och Etuna, eftermiddag (jungfruturen, hehe!) |
|
| Kan man inte köpa utrustning där man kan se exakt hur snabbt man kör? | |
|
Makaveli: Köp en GPS, de brukar vara exakta. Har en själv och har konstaterat att hastighetsmätaren på min bil (när jag har 235/45x17 däck) visar ganska så exakt 5% för mycket rakt över. /Micke |
|
| Audi A8 4.2 -03, 270+ på mätaren | |
|
Audi A8 4,2 -95: 272 mätarfart Bilen: Länk |
|
|
E39's 523i 221 km/h inte topfart 528iA 231 km/h 540iA 247 km/h varvstop, mätaren 260 1/4 mile 14.5 med 156 km/h |
|
|
540iA 247 km/h FARTSPÄRR, mätaren 260 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.