AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.107

Vad bör jag ge max för denna?

Sida 1 av 2
523:a -97 16 000 mil

svsåld, en
äg, Aspensilver,
nyserv, nybes, mkt fint skick, 16.000 mil Oslo-
Sth-Köpenh(!), Triptronic, stor AC, dator, farth,
regnsensor, Multiratt mm

Tacksam för svar från kunniga.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja..Om jag är kunnig beror på hur du vill att en sådan är informerad om priser och marknaden i stort..Kanske bilförsäljare?Jag är icket det, bara en intresserad "figur" av just detta bilmärke.

Men det jag kan säga att tidiga e39:or nu börjar falla ner under 100'.

Med detta miltalet så tycker jag iaf att bilen inte ska kosta över 100' prutat o klart..Beror naturligtvis på skicket.

Om du skulle få den för låt säga 90',då tycker jag iaf att du gjort en bra affär...

Mvh Janne.

ok tack :)

nä..kanske dumt o skriva kunnig då ingen vågar svara då kanske

-det är orginalfälgar på...så det gör ju att man borde få den för närmare 90 hoppas jag.....aja...får se.....men tack för ditt svar iaf!
80 tusen, då har du inte gjort bort dig iaf.
han begär 97 000...så då lär han väl be mig fara åt helvete om ja bjuder 80'
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
80 kkr är ett bra pris tycker jag men jag tror risken är gigantisk att säljaren tycker du är en snackare och slänger på luren illa kvickt!
Ingår vinterdäck? Är det CD-spelare i den? Drag?
Går att komplettera med men kostar en slant.

/Udo Dirkelsniff
det är bara 3 v-däck med....han har fått punka och det däcket var inget att ha sen...

det är även inga sjyssta fälgar på...utan orginal där....ett - då jag vill ha 17"....vilket många har med i andra annonser....

cd vet ja ej...ska dit o kolla på den idag....

ska prova med 85 000...kan väl sträcka mig till 88 000

vad säger panelen?

Mvh
hmm...nu kollade jag upp bilen mot VV...o de säger 5 ägare....så jag ringde upp...då sa han att de va pga skatte tekniska skäl det hade blivit så....o att bara han hade kört den...nån som har ngn teori?

hur som helst, när jag sedan skall sälja den så e ju faktumet det att det kommer att stå 6 tidigare ägare....ja kan ju inte dra nån ramsa om varför det blivit så o dittan o dattan....

samma sak med milen, 16 000..."Bra mil"...visst...jätte bra..men det finns de ju inte några konkreta bevis för heller.....
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Det där med ägarna skulle jag inte lita på för 5 öre...

Sök upp en annan bil om ingen dokumentation som styrker miltalet finns, tidiga e39 står ju i drivor och det är köparens marknad.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Har du kollat i Teknikens Värld och deras begagnatprislista?

så...nu har jag varit o kollat på den...och det vart inte affär...hade med mig en polare som jobbat som meck och är kunnig på bilar....o han fick gubben att bli röd i ansiktet...för han hittade en massa saker som ägaren inte först berättade om utan "kom på" efter att han funnit felen.....

* höger fram vid lampan så gick inte lampan jäms med skärmen...måste ju kört in i nån garagevägg lr dylikt...men han kunde inte komma ihåg det....

* höger fram innerskärm borta!

* vänster fram så va ena fjädern bytt (hans kommentar: "juste..de hade ja glömt...det var de som gjorde punka nyligen...fjädern hade gått av

* när ja provkörde så vibrera det som fan i 120...sne fälg eller bromsskiva?

ne...här blire skambud 75 000....lr...ne, blir nog inget bud alls!
vad tycker ni e rätt pris för denna då?

Länk

obs! roliga stavningar =)
Kanske runt 70KSEK, att använda stavningskontroll skulle nog inte skada heller...:)

/Simon
70 000.....asså....ere bara drömmare där ute?

är ju rätt stor skillnad...de lär väl slänga på luren när man bjuder 20 k lägre än va de begärt!

Inte lätt detta....nästan så att man har lust o skita i o köpa bil :/

men jag borde kanske börja titta på nyare bilar...har tagit lån 100 k för att köpa en 523:a....men om en 97:a som denna bör ligga runt 70 så borde ja mao sikta in mig på en -99:a för mina 100 k? lr iaf hitta en 98:a för 90 000...(bra o ha lite grus över)
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
klart =D men jag hade nog siktat på en 528 istället ;)

MVH//Anton

The_BMW_Lover
dricker ju så mkt mer.......så dyrt me soppan nu juh....(o värre blir det?)
gr
407
grizzli
ja det är klart :/ men en 523 97:a för 90 kan du få riktigt din i Tyskland ju :D prova www.mobile.de där min ALLT´

MVH//Anton

The_BMW_Lover
en 523a -97 verkar man ju få för runt 60 papp i tyskland.....
gr
407
grizzli
ja precis och de är oftast i bättre skick med ju :D

The_BMW_Lover
iof...de kanske de inte e....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.