|
|
|
|---|---|
Norma |
På Autowåx Karlstad säger de 0,30 kall, Andra säger 0,25 kall. Vilket är rätt? Bilen har gått 20000mil... |
svintoleffe |
0,25 ska det vara kall. Varmmotor, är det 0,30., Men man sak ALDRIG ställa vetinlspelet emd varm motor, då det kan skilja i tempratur, mellan ventilerna o allt. Så därför ställer man med Kall motor, då är det 0,25. MVH Leffe |
|
Det finns de som hävdar att 0,30 kall är det optimala spelet, detta har jag hört av diverse (vad jag förmodar) kunniga personer och på även av mek på bmw-group gbg. Jag skulle personligen ställa 0,30. Bättre för löst än för tight, även om det låter lite mer. Ha de gött! |
|
Norma |
Har ställt 0,30 nu me iskall motor och det var bara 3 vippar som behövde ställas.... Motorn låter precis som den gjorde innan, kan det vara sprutarna som tickar lite tror det själv nämligen. (inget att bry sig om) |
| Är troligen spridarna,dom tickar lite... | |
svintoleffe |
323 jag hade innan. ställdes ochså ventilerna 0,25 på, har inte bränt en enda ventil än. Ställer samma sak 0,25 på 325 ochså. MVH Leffe |
|
Min 325 är då ställd 0,25 kall .. det står ju till och med i boken att dom ska så 0,25 kall och 0,30 kall. och då tänker jag gå efter det .. __ bmw323.cjb.net |
|
|
0,30 varm ska det var, inte kall =) __ bmw323.cjb.net |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.