|
|
|
|---|---|
| Vet någon om backspeglarna från en E34 av nyare årsmodell (den nya modellen på speglarna kom väl 93?) passar på en 90:a utan modifieringar? | |
tvåtakt |
Nja... Du får göra ett hål i dörren så du kan dra ut kablarna, och så får du byta kontaktstycke. Färgerna på kablarna stämmer inte heller. |
|
De nyare speglarna är fulare... Tycker jag! =) |
|
|
Måste man göra hål i dörren verkligen? Jag vet ju inte eftersom jag inte gjort det själv, men åtminstone -91'ans speglar är ju elstyrda, så måste man verkligen göra ett nytt hål? Plattan som dom sitter på dom, ser den likadan ut? Är nämligen själv sugen på dom nyare... |
|
| jag tycker dom nya är snyggare..och som "alien" säger: måste man verkligen göra nytt hål i dörren? tycker jag låter lite konstigt. | |
|
jag är också intresserad av att byta till de nyare speglarna på min e34 90:a. Jag har nu elstyrda speglar, fast av den gamla modellen. Såhur är det nu, måste man borra nya hål som nämnts i denna tråd och är inkoppling svår att göra? Bilen: Länk |
|
| Jag har bytt till dom nya på min. Skit enkelt! Behövde inte borras eller nåt sånt! Dock var ju mina gamla speglar elstyrda...? | |
| vilkar är dom nya å vilka är dom gamla? är dom spinkiga gamla? | |
|
Baader: De gamla: Länk De nya: Länk Micke K. Länk |
|
|
e34brilliant: hur var det med el-kablarna, var de olika? var ju någon tidigare i tråden som menade det. jag har också elstyrda speglar. |
|
| haha jag har ju dom nya, men dom gamla är ju snyggare!!! trodde det var tvärtom :D | |
| marcusss: Jag har bilder på jobbet, "steg för steg" där syns kablarna både på dom gamla och dom nya! Vill du att jag ska skicka dom? | |
| e34brill: gärna! | |
tvåtakt |
Fråga mig! Jag har en -90 med nyare backspeglar. Man måste göra ett hål för sladdarna ,och färgerna stämmer inte. |
| tvåtakt> men hade du el till dina gamla speglar? | |
|
jag bytte till nya modellen på min 525 och det passade "bolt on".. Mvh Jocke www.frid.cc "If Racing were easy it would be called Golf" |
|
Beemer_Linkan |
Nya mod är fulare enligt mig :) men vem bryr sig om det :D |
tvåtakt |
Med risk för att låta spydig... Har någon sett en E34 med manuella speglar? JA- jag har elektriska speglar. Det är värme i också! Och hålet jag pratar om måste göras på en -90 för att dörrarna är för gamla. Gör du inte hålet ,så hamnar sladdarna från backspegeln inne i en balk i dörren. Efter 9-91 kan hända att dom passar rakt i, men sladdarna är ändå fel. |
|
Mina var som sagt "bolt on" , ÄVEN kablarna! Mvh Jocke www.frid.cc "If Racing were easy it would be called Golf" |
|
|
tvåtakt> aha, jag tänkte att på de första årmodellerna kanske det fanns manuella också. konstigt att bmw ändrade kablarna och fästena flera år innan de började montera de nya speglarna. tack för alla svaren! |
|
|
Hej, Jag monterade elupvärmda glas för ett tag sedan i min 92 som inte hade uppvärmda glas. Jag köpte ett par speglar som fick donera glasen och kablarna till glasen (kopplas in till brun och blå kabel för de som är intresserade) Min donator speglar var tillverkade -87 enligt stämplingen speglaran var exakt lika förutom kabeln. donatorspegelen hade sin kontakt precis vid "trekanten" som sitter vid dörren men min -92 hade ca 20cm kabel som gick in i dörren. Hälsningar Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.