AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
852

Vilka symptom vid fel på soppapump?

Har en annan tråd här under där mina symptom på bilen beskrivs.
Men nu när jag provade att dra på så tvärstannade motorn och sjönk ner på 500 varv när jag kopplade ur. Stängde av och startade igen bilen går fint på tomgång men vill inte varva över 2500-3000varv. Kan det månne vara soppapumpen? Vad får man för symptom om den är dålig? Det verkade som om motorstyrningen slog av tändning & soppa när detta hände så man får hoppas inget allvarligt hänt..... :((((
Byta eller prova någons luftmassemätare.

Länkar
Länk
Länk
Jag får försöka hitta nån man kan låna massemätare från. Tack så länge!
Morten B
Når min bensinpumpe var trasig fikk jeg ikke start på bilen i det hele tatt; start-motoren gikk men ingen tenning.
Det var luftmassemätarna som krånglade! Stoppade ner underdelen i "Brakeclean" i tio minuter och gjorde rent med tops.
Funkar perfekt nu, går som ett TROLL!!!!! Faaaaaaaan vad nöjd jag är nu!!!!!!!!!!!!!!!
Tills nu.......... :( Köp av en luftmassemätare på Måndag. Det e bara att garva!!!!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
vad hände?

4 Cylindrar är 2 är lite!
Robert V
jag har spekulerat i detta lite grann eftersom problemet har dykt upp hos mig åxå ! dock inte vid just 4000varv utan tungt pådrag ibland !

kan det vara så att bränsleslangen sitter lite fel i tanken o därmed när man har lite mindre bensin i tanken o vid kraftigt pådrag ...all bensin i bakänden av tanken o det kommer in luft i slangen !
därmed ingen bra bensintryck o så dör skiten ut lite ? sen kommer den igen ...

man blir lite nervig när det händer ! :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.