AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.088

Stänkskydd E46

Sida 1 av 2
Mr Jim
Jag retar mig på de stenskott som blir på sidokjolarna samt bakstötfångaren så jag har börjat funder på stänkskydd till min E46 Ci. Finns detta? Vet nån vad det kostar? Ser det löjligt ut, man kanske skulle lackera dom?..

Mvh/ Jim Profit
Det ser inte alls löjligt ut. En mycket bra investering som jag gjorde till min e46 328i. Kostar ca 500 SEK på BMW. Du monterar dem lätt själv om du inte har tummen helt mitt i handen :)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Så här ser du ut på en sedan. Där kan du avgöra om det ser löjligt ut fram iallafall
Länk

///M. Pedersen
(OO=00=OO)
Länk
Kolla denna länken istället. Lite bättre bilder om du klickar på dessa: Länk

///M. Pedersen
(OO=00=OO)
Länk
Det finns en 323iC -00 på börsen som har stänkskydd både fram och bak.
Mr Jim
Ja det verkar ju inte fel. Vad tycker ni, skall man våga sig på att lacka dom då? (Bilen är topazblå)

Mvh/ Jim Profit
Köpte till min förra veckan. En sats fram kostar 225:- på BMW.

/Johan

Mr Jim:

Jag(bmw)monterade det på min M3 art:F4682050 tar ca:30min

Mr Jim
Ok, tack för alla svar, får bli till att beställa dessa nästa vecka =)

Mvh/ Jim Profit
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
När jag tänkte montera dessa stänkskydd fick jag svaret att det ej gick pga. att jag hade M-paket.
Kanske dom menade att det bara gick att montera fram och ej bak. Någon som vet säkert?
Player: Det står att det inte går men sidokjolarna är i stort sett likadana på en vanlig E46 och en med M-pkt. Ska montera mina imorgon om det går vill säga :)

/Johan

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Skriv om dina erfarenheter är dy schysst.
Player:

När jag vill ha stänk skydd på min M3 så fick jag svaret:

Nä det går inte pga det är en M3 annan bredd etc etc

Men det gick utan problem som synes:))
Player: Jag stte aldrig på mina idag. Men de ska passa iaf

/Johan

Jag är av åsikten att stänkskydd totalförstör e46 eleganta linjer, framförallt på coupen, men även i övriga e46 familjen tycker jag de skämmer.
Att de sen är väldigt praktiskt är en helt annan femma.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Wendtan: om man är rädd om sin bil så använder man stänkskydd. Heller det än en massa vita stenskottsprickar på trösklar och sidor. Räcker gott med dom man får i fronten.
Dessutom var det lag på stänkskydd förr, men det kommer inte du ihåg :)) Och det var det mest idiotiska som gjorts när den lagen togs bort är min åsikt.
Glasmästare, lackerare och reservdelsförsäljare fick ett uppsving på lyktglas om det är nått positivt.

///MVH Hasso
Länk
Hasso: Den observanta ser att e46 är standardutrustad med stänkskydd. De är dock väldigt diskret monterade under bilen.

Dessa stenskott på trösklar och sidor som du pratar om har jag inte sett röken av på varken min fd 328 e46 (12k mil) eller min nuvarande 330. Nu kör jag iof i princip aldrig på grusväg osv.

Om du nu tycker att de ser ut som om jag inte är rädd om min bil så får du gärna komma ner och hårdgranska den :)

Länk
Jag tycker dessa bilderna talar sitt tydliga språk.

Med: Länk

Utan: Länk

Som sagt, på coupen ser de inte klokt ut i mina ögon.

Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jag tycker inte stenskydd är specielt mycket snyggare än stenskott.

www.bmw46.tk Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Ps. Stenskott känns liksom mer "naturligt" :)
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Wendtan: Visst ser det lite ut som om bilen har Ski**t på sig men dom fyller sin funktion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.