|
|
|
|---|---|
mikael noren |
vilken olja ska man välja i sin bmw så fort man frågar tex en bil verkstad så uppger alla naturligtvis att det märke som dom säljer är bäst. själv kör jag med valvoline halv syntet hel, halv, mineral ja vem fan vet LIDER AV KRONISK FARTBLIDHET |
|
Hoj Kör på Agips Racing olja (10/60) och tycker den är hundra. Ha det |
|
mikael noren |
vart får man tag på den???? |
Kid |
Man kör väl på det som BMW M och ALPINA rekommenderar - Castrol RS? /Kid and his aimee BMW 540iA - 93 BMW 318i - 85 Länk Länk - min site. |
|
Alla de finare oljor är ganska lika faktiskt, tänk på viskositeten istället det är ju det som är A och Ö ! 10W60 är kanske att rekomendera! |
|
| 10 w 60 kör dom Lemans tävlingarna på, och jag tror inte vi vanliga pressar våra kärror lika. Ett året runt fullgott skydd så är nog Mobil 1 5 w 50 ett mkt bra val. | |
| Inte konstigt att bmw rekommenderar castrol, castrol sponsar väl bmw(maclearen) i F1, eller? | |
|
Tycker man ska hälla i syntetolja av högsta kvallitet i en BMW. Sedan om det står Castrol, Mobil eller Agip på flaskan tycker jag spelar mindre roll. Det är min högst personliga åsikt. Det är sant att BMW använder Castrol olja i F1 motorn, så det är ju inte konstigt att de rekomenderar den oljan. Håller den i en F1 motor som varvar 18500 rpm så håller den nog i min vanliga spis. Föresten så är det Williams som BMW levererar motorer till i F1. Mclaren får sina från Merzedes. (Ni skulle ha hört vrålet från 200 000 åskådare när Ralf S vann över sin bror i Canadas GP. Jag får fortfarande gåshud jag tänker tillbaka på det.) ///Nicklas |
|
|
Eftersom en motor slits mest vid kallstart och de 2 första km är det oljans egenskaper DÅ som är viktigast för oss. Där är syntetoljan överlägsen andra oljor. Speciellt i många minus på vintern. Att en olja klarar ett F1 lopp eller Le Mans är också bra, men kanske inte det viktigaste. Då är i alla fall inte oljan begränsande om man skulle köra Ystad-Haparanda på 6500v/min I år kommer Williams starkt!!! Jag tror på Montoya |
|
| Jag tror på Montoya med helt klart, men vi ska inte underskrata bröderna Schumacher heller ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.