|
|
|
|---|---|
Mr Jim |
Någon som vet om man kan köpa CSL bakluckor för vettiga pengar, någon som satt en på en "vanlig" E46 och har en bild så man ser hur det blir? |
|
Vad anser du är vettiga pengar då? Mvh, Robban |
|
Mr Jim |
Hehe, bra fråga.. Svårt att säga då jag inte har något att relatera till men över 10 000 känns inte särskilt motiverat. |
|
Finns gott om replikor i usa både i kol- och glasfiber för under 10.000:- Länk Bra kille, har själv köpt delar av han. Mvh, Robban |
|
|
Den kostar 7700:- på BMW om jag minns rätt. För att beställa behöver du följande från en CSL; regnr, chassinr, färgkod, milantalet, plus ägaren godkännande. Detta svar fick jag av Niklas på Paulsson`s bil efter ett försök att beställa på det "vanliga" sättet. Vi provade tv gånger men ordern gick inte igenom om man inte hade ovanstående. Tyskarna är hårda. MVH / Jacob |
|
Mr Jim |
Oki, det lät juh iof prisvärt, kanske inte lika lätta att jaga fatt på en CSL ägare dock =) |
|
Mr Jim: Detta hittade jag på följande länk: BMW E46 Coupe/M3/M3 CSL Mr.Carbon baklucka CSL BMW E46 Coupe/ M3/M3 CSL Mr. Carbon CSL baklucka Baklucka i pre-preg kolfiber. Formad i autoklav för högsta kvalite. Twill 193gr/kvm kolfibermatta, dubbla lager i överdel och dubbla lager i underdel. Vikt 2000gr. OEM standard utförande.(CSL) Vikt original M3 CSL baklucka 13800gr.(glasfiber) OBS! Olackad baklucka. Länk |
|
Mr Jim |
Ja, dom verkade ju onekligen schyssta men 14500:- alt. 28800:- känns rätt dyrt, har inget behov av att lätta min bil och därmed inget behov av kolfiber eftersom den ändå skall lackas. Tack ändå för tipset =). Mvh/ Jim Profit |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.