AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.898

CSL baklucka?

Mr Jim
Någon som vet om man kan köpa CSL bakluckor för vettiga pengar, någon som satt en på en "vanlig" E46 och har en bild så man ser hur det blir?
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Vad anser du är vettiga pengar då?

Mvh,
Robban
Mr Jim
Hehe, bra fråga.. Svårt att säga då jag inte har något att relatera till men över 10 000 känns inte särskilt motiverat.
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Finns gott om replikor i usa både i kol- och glasfiber för under 10.000:-
Länk
Bra kille, har själv köpt delar av han.

Mvh,
Robban
Den kostar 7700:- på BMW om jag minns rätt. För att beställa behöver du följande från en CSL; regnr, chassinr, färgkod, milantalet, plus ägaren godkännande. Detta svar fick jag av Niklas på Paulsson`s bil efter ett försök att beställa på det "vanliga" sättet. Vi provade tv gånger men ordern gick inte igenom om man inte hade ovanstående. Tyskarna är hårda.

MVH / Jacob
Mr Jim
Oki, det lät juh iof prisvärt, kanske inte lika lätta att jaga fatt på en CSL ägare dock =)
Mr Jim:

Detta hittade jag på följande länk:

BMW E46 Coupe/M3/M3 CSL Mr.Carbon baklucka CSL
BMW E46 Coupe/ M3/M3 CSL Mr. Carbon CSL baklucka
Baklucka i pre-preg kolfiber. Formad i autoklav för högsta kvalite. Twill 193gr/kvm kolfibermatta, dubbla lager i överdel och dubbla lager i underdel.
Vikt 2000gr. OEM standard utförande.(CSL)
Vikt original M3 CSL baklucka 13800gr.(glasfiber)
OBS! Olackad baklucka.

Länk
Mr Jim
Ja, dom verkade ju onekligen schyssta men 14500:- alt. 28800:- känns rätt dyrt, har inget behov av att lätta min bil och därmed inget behov av kolfiber eftersom den ändå skall lackas. Tack ändå för tipset =).

Mvh/ Jim Profit
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.