|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har sen en tid tillbaka fått för mig att hel och halvljus ligger för "lågt",det är liksom en väldigt kort ljusbild.Jämförde med farsan`s Volvo och den gav mycket mer och längre. Jag vet att det går att justera dimmljusen,hur justerar man hel och halv? Mvh Dic. | |
|
Det sitter två skruvar på framsidan, i två små hål i sargen. Sedan sitter det två skruvar på baksidan av strålkastarna. Sammanlagt fyra skruvar på varje sida alltså, två till höjdledsjustering och två till sidledsjustering... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tyvärr brukar skruvarna vara rätt tröga o lite rostiga, jag lyckades dra sönder en skruvskalle och fick lösa det med lite Epoxy o hårfön (för snabbare "härdning").... Mvh |
|
|
Kalas! Ska ta rostlösare över natten,Jeppe!hur högt får de ligga?finns det nåt mått i cm? Tack för hjälpen. Mvh Dic. |
|
|
Rätt nedvinkling på strålkastaren är 5cm/10m. Högre än detta medför en tvåa vid kontrollbesiktningen. Lägsta tillåtna nedvinkling är 15cm/10m, lägre än detta medför en villkorstvåa. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.