|
|
|
|---|---|
|
Min M5 står avställd sen några månader tillbaka och nu har jag fått batteriproblem. Det är så lite i batteriet att det inte öppnar dörren när jag vrider på nyckeln. Antagligen är det larmet i kombination med minneshållning som dragit ur det. Bra idéer mottages tacksamt! Jag vill helst inte knacka in en ruta på den... | |
@BeeMWe |
Tror det finns ett extra läge man kan vrida nyckeln, prova det så ska dörren öppnas. |
|
Det finns två sätt det ena att prova är att vrida nyckeln 90 grader och sedan lyfta handtaget och vrida lite till , så skall bilen öppna sig (prova på båda sidor) . alt. två är att gå in genom bagage utrymmet som alltid går att öppna med nyckel och sätta ström på någon kabel med en laddare . om du har slutsteg så sätt plus där annars på ex. lampan (ladda 5-10 min), sedan kan du öppna med nyckel som vanligt och öppna huven och ladda . MVH Tony B BMW 525i |
|
|
phiber, Tack för hjälpen! Jag vred 90° motsols, lyfte handtaget och vred 180° medsols så hoppade låset upp. Innan den första vridningen kunde man inte vrida så långt åt andra hållet. Det var det tyngsta batteri jag någonsin lyft... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.