AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
834

Har du bra däck?

Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Som titeln låter - Vad rullar du på nu? Är du nöjd? Vilka däcksmärken är bäst, och vilken modell är bäst?

Själv rullar jag på Dunlop SP Sport Race i 225/45 resp 245/40 på en Z3 M Coupé.
Riktigt bra grepp på torrt underlag (ej körda i regn)
Slits dock rätt snabbt.

Har inte rullat tillräckligt långt på dem än själv för att kunna säga något mer om dem än. (nyköpt beg bil) Rätt slitna framdäck, så det blir nog byte av framdäcken snart, vet inte om det blir annat märke än. Super Sport Race finns inte i bredare än 245 för 17" fälgar och jag vill gå upp till 265 utan att byta fälg...
Kör på Michelin Pilot Sport idag och dom har funkat kanon.
Tänkte byta till Yokohama AVS Sport inom kort.

Bästa r-däcket jag åkt på är helt klart Yokohama A048.

MVH / Jacob
Vad är det för användningsområde på din bil?

Dunlop Supersport Race är ganska r-däcks orienterat för att vara gatdäck så jag antar att du använder bilen på bana?

Jag kör själv på Bridgestone re540s soft på bana och jag med flera är mycekt nöjda med detta däck!

På gatan har jag Goodyear Eagle F1 GSD-3 vilket jag tycker är ett kanonval för gatan.
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
För mig blir det nog mest gata, även om målet är en bit bankörning också. Det är den föregående ägaren som köpt SP Super Sport Race-däcken efter en rekomendation från sin gummigubbe. Han körde uteslutande på gata.
Vet inte exakt vad jag skall välja härnäst, men prestanda går före både pris och hållbarhetstid. Och bilen körs nästan uteslutande på torrt underlag.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Dunlop SP 10, jag är mycket nöjd...

Har man haft sex så kan man inte nöja sig med fyra!
in
438
inkognito
E34 535-92
Nokia Nrv 225/50-16 nöjd i vått som torrt.

Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid
plats till en stor kall öl...
/Stefan F
Jag har kört med Bridgestone Potenza och var jätte nöjd med dem. Mina nuvarande däck Michelin Pilot Sport är ok - men för ett jävla liv - byter till Avon nästa gång. Har provat Pirelli p7 också, kanon däck men dålig ekonomi.
Brorsan körde på Yokohama men tyckte att de var rent farliga i vått väglag, har inte provat själv, däremot har jag kört slut en omgång Kleber som jag var jäkligt nöjd med.
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
På 3e bilen har jag McRipper regummering.

Kanondäck vill jag säga. Gummit är så hårt att det håller 80000 -100000 km innan mönstret blir olagligt.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

BMW_MAN>>>He,he....roligt svar iaf ;)

Mvh Janne.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Kör "av misstag" på Ventus 104 (tror jag de heter). Bortsett från rena sportdäck är dessa de bästa däck jag kört på (trots allt ont jag hört om dem innan). Tidigare har 750:n haft GY FI GSD03 och Ventusarna är bättre på alla sätt och vis...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
kör på taiwanesiska Federal SS595. Superbra däck i torrt. Usla i Blött. Tur jag har en "fint väder" bil..
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Glömde dimensionen 215/40 -17. Jag kör väldigt lite, så det är inte lönt med ett par superdäck. Glidarbil ju..
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Har kört Yokohama AVS Sport i över ett år - det är ett par riktigt stenhårda däck alltså. Håller tydligen för allt, men förstås sämre grepp. Markant sämre grepp på ex konkörning/slalom. På bana som gatdäck väl är mest, rätt vad det är blir de tokigt varma o börjar kana hej vilt. Detta på 17". Däcken har nu gått ca 1500 mil, 3 banmöten och 3 slalomträffar. Inga problem med mönsterdjup (!!!)

Pirelli PZero Assimetrico (18") funkar mycket bättre greppsmässigt, även om de jag har nu snart passerar 5-årsstrecket. Greppar ändå bra mkt bättre än Yokisarna (och är en dimension större, jag vet, men det är ändå riktigt stor skillnad). Snart slut, står inför byte, får se vad det blir.

mvh
Anders

PCS #8050
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Kör med Michelin Pilot Sport 2, 245/35-19 fram och 275/30-19 bak. Är mycket nöjd med dom, riktigt bra våt grepp trotts bredden på däcken.

Mvh,
Robban
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Kör med Nokia NRV-H2.. Funkar kanon, särskilt i vått. Dock lite högljudda tycker jag.

Två bilar är fler än en..
Morten B
Har Michelin Pilot Sport 2 og er veldig fornöyd, spesielt på tört underlag.
Michelin PS2!

I tester:
Våt grepp: mycket bra
Torr grepp: Unikt bra

/Lasse
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.