|
|
|
|---|---|
|
Hej med Jer! Jeg er flyttet til Malmø (Ja, fra Danmark) og har købt min første BMW: Länk Kan I anbefale et godt værksted i Malmø, som også har rimelige priser? I Danmark er autoriserede forhandlere *MEGET* dyrere end andre selvstændige værksteder. Er det ligesådan i Sverige, eller kan jeg benytter Forenade bil Malmø Fosieby (meget tæt på) uden at blive ruineret? | |
|
En av de i särklass duktigaste BMW mekarna i södra sverige är Need For Speed i Malmö... du ska tala med en kille som heter Tobbe! Jarls finns och är duktiga men min personliga erfarenhet är att de är väldigt snobbiga.... man bör ha en finare bil (läs dyrare bil) för att bli väl bemött.... vill man ha riktigt billigt och är beredd att åka en bit för att få det så har man åke persson... en gammal BMW-mek som har startat eget.... Åke Perssons bilverkstad i Löderup.... Har man haft sex så kan man inte nöja sig med fyra! |
|
|
Hej Claus och välkommen, både till Världens Bästa Forum, och till Sverige :-) Vi här i Malmötrakten är faktiskt relatvt bortskämda med duktiga och billiga BMW-verkstäder. Need For Speed är precis som Mugge säger mycket kompetenta och ligger bra till (mitt i stan). Åke Persson i Valleberga är mycket duktig, och jobbar "Nästan gratis" - tyvärr så är det cirka 6-7 mil dit. Motron/Micke Olsson i staffanstorp är kanon, och jobbar alltid med fasta priser - billigt. Dock så verkar han ha varit upptagen nu under sommaren..kanske kommer han igång som vanligt nu igen efter semestrar osv. Jarls Bilservice har jag ingen egen erfarenhet av men alla jag vet som lämnat in sina bilar där har varit nöjda. Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Jag skulle vilja rekomendera Förenade Bil i Fosie. Vanliga service arbeten (olje/inspektion) brukar inte bli så värst mycket dyrare hos BMW än på landsorten, samt man har möjlighet till gratis lånebil och man får den åtråvärda stämplen i serviceboken. Så länge man har garantier (maskinskadeförsäkring) kvar skulle jag inte rekomendera att hålla sig borta från BMW verkstäder. Gäller det däremot reparationer så rekomenderar jag Rolf Inges Bilservice i Harlösa (ligger utanför Lund). De är gamla BMW mekare båda två och har priser som ligger väl iklass med Åke Persson i Valleberga, fast det blir mindre avstånd att köra. Jarls Bilservice i Helsingborg har ett bra rykte men är också en bit att köra. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Höll på att glömma...undvik Autosport i Limhamn, de är duktiga på en sak, att ta bra betalt och vill gärna byta div delar på bilarna de servar vare sig det behövs eller ej (på DIN bekostnad så klart). Talar av egen och andras erfarenheter... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Hejsa! Tak for gode råd! Bilprovningen i Valdemarsro var fantastiske til at hjælpe, og de ringede i morges og fortalte, at de havde en tid til reg.besikting i dag. Så nu er den reg.bisiktigad. Dejligt. Jeg har også booket tid hos Foren. Bil i Malmø/Fosieby på mandag. De tager en fast pris på 1.350 kr. (inkl. moms) for at lave nøglekontrol, kørelys og engelsk på datorn. Nu mangler jeg bare forsikringen.... Det er ikke rart at køre i min gamle Ford Galaxy, når BMW'en holder i garagen og venter på forsikring.... |
|
|
Passar på att slänga in en följdfråga :) Nån som har telefonnummer till Åke Persson? Har en del småsaker som behöver fixas, och skulle gärna vilja kolla om det hade lönat sig att åka ut till honom. - aldrig mera M20 |
|
|
Johns, Perssons Bilverkstad, Åke Valleberga 31, 276 46 LÖDERUP 0411-52 27 09 Mobiltfn 0708-94 33 47 Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Annars har ni min verkstad: Autohaus Tjustorp Ligger i tjustorps industriby ca 1 mil från stan (Malmö) Vi e billiga och gör dom flesta jobben. |
|
|
Alfred: Vad tar ni för att byta Kamrem på M40? Har man haft sex så kan man inte nöja sig med fyra! |
|
| Nu blev også forsäkret (21.000 om året med obreganset mil), og der er bestilt kemisk gravering til vinduerne. Venter bare på pladerne... *suk* har ventet længe nu! | |
|
Alfred: jaså där ser man, då är vi jobbgrannar, kommer över o snackar nån dag :) - aldrig mera M20 |
|
|
Hej Claus, Dejligt at have en landsmand bland sig og til og med i Malmö. Jeg giver 9600 /år for min bil hos Länsförsikringer, og det koster ikke extra at bilen er importeret fra Tyskland. Anyway, behøver du hjælp, så sig til. Hilsen Kim |
|
|
Hej Kim! Takker! Det ser desværre ud som om, at 530D'eren er lidt pebret. Jeg måtte slippe 21.800 hos If/Dial Märkesforsäkring... Det er med storbil extra, laveste selvrisiko, hyrbil i 45 dage og ubegrænsede kilometer. Jeg har talt med Länsforsäkringer, Tennant, If og mange mange flere, og jeg prøvede også en forsäkringsmäklar. Men det hjalp ikke. Hvis jeg bare kørte 1.500 mil om året, så var den billig. Men desværre - jeg kører mellem 5 og 6.000 mil -> Derfor også valget af en diesel. Hvor bor du i Malmö? Jeg har købt en bostadsrätt i Lönngården, krydset imellem Lönngatan/C-ring. |
|
|
Hej Claus ! Velkommen !! Er det en importeret 530 du har ? Er lidt nysgerrig, da jeg selv leder efter en 530 D Touring med m-pakke. Hilsen Torben |
|
|
Ja, den er importeret fra Tyskland. Der er mange at vælge imellem på mobile.de, og min ligger nok i den dyre ende i forhold til kilometer/alder - men den er i sindssyg flot stand, og der er ikke pillet ved speedometeret. Min koster ca. 225.000 SEK på gaden inkl. registering. Det er stadig billigere end en svensk solgt standard 530D med samme kilometer. Og så har jeg fået en masse udstyr. Bor du i Malmö området, så er du velkommen til at få en tur. |
|
|
Mugge: ca 1500kr exkl mtrl, du väljer själv vilket fabrikat du vill ha på remmen. johns: Ja kom förbi när som, har lite oregelbundna arbetstider just nu men är det tänt så är vi hemma (i verkstan då) =) |
|
| Maila mig på alfred@bolina.hsb.se istället eftersom vad jag förstått är det inte tillåtet att annonsera ut priser mm här på forumet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.