|
|
|
|---|---|
bmw alpina b3 |
hej vad gör alpina b3 3,3 0-100 o vad är toppfarten läser man här så får man olika uppgifter ena säger 5,5 den andra 5,9 samma sak ang toppfarten fått olika bud från 262till 280 km/h någon som har har riktig info eller länk där man kan läsa mer om detta mvh ringde till bmw service i ludvika dom skulle ha för insp 1 3500kr o insp2 ca 4500kr tycker det är billigt någon som har bättre pris |
|
Ska det inte stå i det extra dokumentet som ligger tillsammans med instruktionsboken? Gör det till min i alla fall, annars så det enda rätta är väl att kontakta Alpina och prata med dem om det! |
|
|
Tror det ska vara (för Sedanen) 5,8 sek till 100km/h och en toppfart på 266km/h enligt papperna. Att du fått olika bud kan bero på att det skiljer sig något mellan Coupé, Sedan, Cabriolet, Touring och Allrad, sedan blandar kanske vissa ihop B3 3.3S & B3 3.3. Priserna du fått tycker jag är rimliga. /Erik - BMW CS #05162 "My car got the famous G-Power deeptone" |
|
bmw alpina b3 |
ok mvh Länk |
|
Tror att fabriksuppg. 0-100 är 5,7 medans de flesta mätningar visar 5,5. /M |
|
|
Varför inte testa själv på strippen eller kanske med G-tech eller liknande? Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
dunstan |
En Alpina B3 3.3 sedan och Coupe med manuell låda göra båda 0-100 på 5.5s. Med Switchtronic blir det över 6 sekunder. Cab och touring är lite långsammare. Coupen har lite högre toppfart. Min sedan har jag kört 265 med. Den gör nog lite mer. Den skall göra minst 270 har jag hört. Men inte så många vägar man vill köra i denna hastighet på. 200 är fort men rätt ok. När man är över 250 så går det ruggigt fort... |
bmw alpina b3 |
hej är det du som har den silver alpina vill bara fråga vet du hur mycke din alpina tar olja har hört att dom tar mycke olja märker själv med min med mvh |
dunstan |
Ja de drar en del olja. Självfallet drar de lite mer om du kör hårt. men 3.3 motorn är känd för att dra lite extra olja. Vet inte hur det är för M3 ägarna. Hört att det varierar lite. |
hampe m3 |
5,9 cupe m manuel. 6.2 m swit... |
|
Min M3:a drar inte en droppe olja, och har hört fler som inte drar något. Ändå kör jag hyvsat hårt ibland när den är varm. MVH: Henrik ///M3 |
|
cane |
min drar 1 liter på 900 mil. |
|
Prova med att byta från tillverkarens rekommenderade Castrol SLX till Castrol TWS, på min gjorde det susen. Oljeförbrukningen sjönk till i princip försumbart ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
bmw alpina b3 |
min drar i liter på 60 mil fyfan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.