|
|
|
|---|---|
gammal man |
Hej experter ! Vad tycker ni att denna bil skall kosta ? Länk |
|
Känns spontant som att den ligger minst 25KSEK för högt, automat och 320 brukar inte vara någon spännande kombination, tror på ett slutpris på 50-60KSEK. /Simon |
|
|
Hur spännande denna kombination än är,så tror jag han får sålt den för ca75' prutat o klart...Bl.a. helskinn+Acc brukar alltid locka fram div spekulanter och det med all "rätt" :) Automat brukar iofs sänka en smula men 75' tror jag inte är ett omöjligt pris.. Mvh Janne. |
|
|
75KSEK låter helt sanslöt, går det är det bara att gratulera säljaren! /Simon |
|
|
sanslöt...He,he...Vet inte vad det är för ord, men det är vad jag tror om priset som bilen går för i slutändan. ;) Mvh Janne. |
|
|
Sanslöst ska det vara! /Simon |
|
|
Ser att du kommer norrifrån, priserna skiljer i många fall ganska kraftigt mellan södra och norra sverige.... /Simon |
|
| Slutpris på 55-65kkr tror jag. Bra utrustning, men lite minus för automaten.... | |
gammal man |
Jag trodde att en automatlåda var ett litet plus. Skinnklädsel måste väl vara det i alla fall. Det som jag reagerat är att bilen har gått 14900 mil ,vilket jag tycker är ganska mycket . Bilen finns i Stockhölm. |
|
Håller med Simon och Jaken. gammal man, Automatlåda kan vara ett plus, men det gäller i så fall framförallt sju- och femserierna med större motorer. Den genomsnittlige köparen av en 3-serie är nog en "yngre" människa som vill ha lite sportigare körning, och automatlåda ÄR inte lika sportigt/kul som manuell när man kör "inspirerat". Just i fallet 320i med automat så blir det en extra oattraktiv kombination, eftersom 320:ns motor är en högvarvig maskin med ett tämligen klent bottendrag, vilket alltså inte passar så bra ihop med automatlåda, tycker jag, och många med mig. Jag tvekade själv länge innan jag köpte min nuvarande bil, som ju har automatlåda, men kom fram till att det faktiskt passar bra i en så pass stor bil med en så pass stor och bottenstark motor. Om jag haft en 520i i stället hade jag emellertid INTE velat ha automatlåda, och definitivt inte på en treseriebil! Det ska helt enkelt smälta ihop med bilens karaktär. Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Hej Positivt med objektet: Svensksåld, välutrustad med SCHiin, klima,automat (för vissa) Negativt: Automat (för de flesta), mörkgrön färg samt att det är en 320 som befinner sig i ett slags ingenmansland mellan de ekonomiska fyrorna och de rejäla sexorna (323/328). Får han mer än 70 skall han vara MYCKET nöjd. Pris? Gissar på ett slutpris på runt 60 om den visar sig trögsåld. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| Håller med simon_en, runt 50-60k | |
|
Jag tror nog det dyker upp mågon som ger 70.000.- Mörkgrön med beige skinn är ju en klockren kombination. Automat på en 320 kan ju bli en trevlig glidarbil. 320 från 96 och framåt har en betydligt trevligare motor än de tidigare. Mr C |
|
|
MrC: På vilket sätt skiljer sig 320 årsmodell 1996 från tidigare Vanos modeller av 320? Både vridmomentet, bränsleförbrukningen och effekten är identisk i alla fall med tidigare årsmodeller. Har kört 320 -95 samt -97 och jag har inte upplevt någon som helst skillnad mellan dessa vad gäller motorkaraktär. Håller med Kalle här, ser 320 med automat som en ganska olämplig kombination. 150hk motorn har ett i det närmaste obefintligt bottenvrid och mellanregister men en fin spets innan rödmarkeringen, alltså så långt ifrån "glidarbil" man kan komma :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Fast BMW 320i är ju ingen "räser" precis än om den har en ganska spetsig motorkaraktär. Måste växlas ofta och då kanske det är lika skönt att slippa göra det själv... :) Enda nackdelen med 320i + automat som jag ser det är väl kanske att växlingarna måhända kan bli en smula ryckiga, men eftersom jag aldrig kört en 320iA så törs jag inte ens spekulera i den saken. Och den där solida mörkgröna lacken i kombination med beige skinn är en klockren kombination i mina ögon! Men 85.000 lät lite i överkant... För de pengarna får man ju en 523i -96 med liknande utrustning och miltal. Runt 70.000 som sagt, låter lite rimligare. MVH |
|
|
Mellan 65-70 tror jag han får.. Närmare 70. Detta förutsatt att bilen är kanonfin och helt rostfri givetvis. |
|
|
Tror det är väldigt liten efterfrågan på automat i en 3-serie bil. Som ovan nämnt så saknar dessutom 320i ett ordentligt bottendrag, vilket behövs med automat. Annars var färg och skinn helt klart plus i kanten. Men 85' kan han nog glömma. Du får en tidig E39 eller varför inte en E38 för de pengarna. 50' är realistiskt. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
| 320 fick M52 istället för M50 runt 1996 vilket gjorde motorn betydligt trevligare. | |
gammal man |
Är det ingen som tycker att 15000 mil är mycket ? |
|
15000mil på en snart 8år gammal bil är helt normalt. Ca 2500mil per år... Bilen är inte slut på något sätt om det skötts enligt rekomendationerna. Det som brukar komma efter 15000mil är stötdämparbyten och bussningar. Men det kan ju redan vara bytt eller fortfarande hyfsat fräscht! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.