|
|
|
|---|---|
|
Hejsan har en bmw 325 e36 -92. Har tänkt att stoppa i en 3,2l M3 motor i den..Är det mycket problem med att får dit den..Kommer lådan osv hålla? O vad säger bilprovningen? Tack på förhand... ! | |
stefannorr |
Bilprovningen säger bara hejdå o skrota eller kör på bana men ej väg. |
|
lustgas: Längs ner åt höger på besiktningsprotokollet kommer följande stå: " Fordonet har underkänts vid kontrollbesiktning" Men hur grejerna kommer att lira ihop vid montering har jag ingen aning om, det får någon annan svara på. |
|
| Hehe..okej som ja trodde..! Kan man inte typa om det till "hemmebygge" lr m ja sätter på m3 bromsar osv. att typa om den till m3a?? | |
| Hehe..okej som ja trodde..! Kan man inte typa om det till "hemmebygge" lr m ja sätter på m3 bromsar osv. att typa om den till m3a?? | |
|
Men om man byter motor/drivlina m,m och slänger i låt oss säga en turbomotor ifrån en volvo och sedan slänger på feta bromsar osv, kan den inte typas om till en volvo och sedan klara besiktningen? Om man inte vräker på effekt så att inte chassi m,m är för klent. Ni hajar kanske vad jag menar?? Sen om det är kul att glida om kring i en BMW med volvo motor är ju en annan sak.. =) Såg en BMW men en Toyota Supra turbo motor i bilsport härom dan den såg ut att gå rätt bra.. Om den sen va besiktning står det dock inget om.. MVH Jimmy |
|
stefannorr |
Vd jag läst så kommer du ALDRIG få ett sådant intyg från BMW. |
| Okej..! men ni vet stylingkompaniets 325/m3a med kompressor hur har han/dom gjort för att besikta den då? | |
stefannorr |
Han var säkert sponsrad,seriös o kontakta BMW Sverige m.m m.m,. |
| Tjena byt motor och bygg en snygg motor kåpa och hoppas på att dom inte märker nått gör dom det så är det bara att typa om den, själv ska jag sätta i en m3 motor i min 525 touring "du bör byta växel låda oxå din kommer alldrig att hålla" | |
|
Ta mina gammla motor kåper från 325an.`;) "Bara typa om den" Är det så enkelt som du får det att låta? |
|
stefannorr |
Bara o typa om ha ha...men skriv 318 på motorkåpan så lär dom ju inte misstänka något : ) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.