|
|
|
|---|---|
|
Denna bilen hade gått 16400mil för 2,5år sedan när jag sålde den. Länk | |
|
Bör göra ett tillägg: Jag bytte mätarhus på den föratt hastighetsmätaren krånglade till ett som hade gått rätt exakt 2000mil mindre. så korrekta ställningen nu bör i sådana fall vara 18500mil. |
|
|
Ring och påpeka detta för säljaren... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
Han bör veta om det eftersom det är samma kille som köpte den utav mig, han fick även med dokumentation på bytet. |
|
|
Ska bli intressant att se hur moderatorerna hanterar denna tråd. Annonssmutskastning eller konsumentupplysning. /Udo Dirkelsniff |
|
|
Förhoppningsvis upplysning |
|
stefannorr |
Beror ju på hur upplyst ägaren vart vid köpet och hur ärlig han känner att han vill vara. |
|
I annonsen jag hade ute då så skrev jag att den gått 16400mil även fast det stod 14400mil på mätaren. |
|
|
Udo: Jag har alltid trott att du var en moderator.... Personlig åsikt är ju att man ska upplysa om sådant och om man har tillräckligt med bevis, även göra en anmälan... Det skruvas på tok för mycket redan och som konsekvens av det, tappar våra bilar värde En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
stefannorr |
Borde ju se rätt skumt ut på besiktning o servicepapprena i alla fall...köper ja en bil så går man ju genom samtliga papper på service dok m.m...men de är ju upp till var o en... |
|
Mugge: Var det en komplimang?;-) /Udo Dirkelsniff |
|
|
Någon som varit i kontakt med säljaren? Jag skickade ett mail men har inte fått något svar ännu. /Udo Dirkelsniff |
|
|
Ännu inte såld så jag lyfter tråden för att varna eventuellt nytillkommna spekulanter. /Udo Dirkelsniff |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.