|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Väghållningssats 3-ser E36 93-97 Helt ny FK väghållningssats för 3-ser E36 93.97, sänker 30 fram samt 15 bak. Med nya sportfjädrar samt nya gasdämpare. Pris 3600:-, med svensk garanti, kan skickas Bilder | |
| om du söker på annonsörens namn med sökfunktionen, så ser du att det är några st som köpt satsen, och verkar nöjda. | |
|
Har FK 60/40 väghållninghssats på min E36 och är mycket nöjd. Riktigt bra väghållning, kör med 225/40-18 också... Bara att handla!!! Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Fungerar fint på min Z3'a oxå. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
| Verkar billigt! | |
|
Ja, så j***a billigt. 3600:- fjädrar och dämpare...min fjädrar var ju för fan dyrare...hmm...ussh, man får nog köpa en 325:a eller nåt efter M3:an...så man kan modiferia lite mera, med styling och sänkning..:)den satsen som sänker 60/40 (även samma som HR Cupkit) är grymt snygg...blir fint stuk på bilen med den sänkningen tycker jag. Köp bara... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Har också FK-dämpare och fjädrar på min, funkar bra! Köp bort! |
|
|
Är det svårare att montera dessa en orginal?? MVH jimmy |
|
|
Nej det är typ ingen skillnad. Bak är en barnlek. Fram byter man hela fjäderbenet som lev omonterat. Ett hett tips är att byta fjäderbenslager samtidigt. Detta är mycket enkelt och gör en stor skillnad i känsla när du vrider på ratten. Dvs om du har en lite äldre bil... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Bara o köpa och montera, jag köpte ett kitt till tjejen och det funkar skit bra. Och som föregående talare så passa på och byta fjäderbenslagringarna när du ändå håller på! MVH BJÖRN |
|
|
BlueBeemerBoy: Har du bilder på din bil med FKsatsen monterad? Det skulle vara intressant att se en bild från sidan på den. Jag har sänkt min 30/15 med sänkfjädrar enbart dvs. jag har fortfarande orginaldämparna på. Jag tycker min bil ser väldigt låg ut bak (nästan elefantvarning) det är därför jag skulle vilja se hur en bil ser ut med 40 sänkning bak (utifall att jag ska köpa FKsatsen 60/40). Är jättetacksam om du eller någon annan med 60/40 FKsatsen monterad kan skicka bilder på hur det kommer se ut. ///Foppa |
|
| ska få en sats levererad nu i veckan å kan lägga upp en bild sen. Köpte också en 30/15 fjädersats å den sjönk ihop hur mycket som helst. | |
|
filly maila gärna mig sedan då du monterat på det så jag får se hur det blir. Har du också 17tums fälgar som jag ? ///Foppa |
|
| jag har 225 45 17 på | |
| Jag funderar också på att köpa satsen, så ni som har det monterat redan får mer än gärna posta bilder på det i den här tråden! | |
| ska göra det | |
|
1Björn : Vad kostar fjäderbenslagerna? ///Foppa |
|
|
Foppa: Dom kostar 395:-/st på Bmw. Plus en packning för en 10 st ...Detta är vad jag betalade på Bmw i Helsingborg iaf. Det är en bra investering när man ändå har allt ner monterat.... MVH BJÖRN |
|
|
*foppa* Sorry, har bara vanliga kort på bilen men jag är mkt nöjd med sänkningen! Jag har några kort som inte är på min egen bil här i datorn. Bilen på bilderna har 60/40 enl. ägaren. Skickar ett mail på dem... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Hejsan, Jag är inte 100, men är rätt säker på att min är sänkt 60/40, Och har problemet att när man svänger så har däcket 1 mm till skärmkanten, vilket kan resultera i ganska tråkigt ljud om man kör lite lite för fort när man svänger. Och när man drar på lite extra, så har den en tendens att sätta sig bak, asså det tar i i hjulhuset. Ingen annan som har dessa problem? För jag tycker det ser snyggt ut! Men vill ju kunna dra på utan att det skrapar =( " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " |
|
|
har precis satt dit min sats å det pasasr bra tar inte i någon stans. Ser bra ut också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.