AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
875

Lite småfel angående en e34

Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
hej!

Har haft mitt körkort i 7 månader. och min 520i e34 i ltie över 4 månader. har lite småfel som dykt upp som jag skulle vilja ha tips om..

1. Lånade ut bilen´till en kompis. och denne person körde över en trottoar kant så att det blev en "bula" på höger framdäck, måste hela däcket bytas? hur får man tag p åett hjul? reservhjulet är till för bara 10mil? hur får mnan tag på ett framdäck samt att man vill ha fälgen på det nya som bara har plåtfälg? hur läser jag det här smidigast?

2. Samma person råkade backa in i en stolpe så att bakspoilern blev lös. den "hänger" lite. hur får man dit den, var sitter skrvuarna och måste man lyfta upp bilen?

3. en packning läcker? vad kostar det att fixa det hos en mekaniker?

4. det blåser bara kalluft ur bilen när fläkten är på, varför ingen varmluft? är det fel på termostaten?

5.äre man kör framåt låter det helt perfekt, men när man svänger ltie lätt så " vibrerar" det, vad beror det på? kärningshämmare?

Tacksam för svar!
Låna ALDRIG mer ut bilen till den personen!

1. Bara att åka till en däckhandlare och byta däck och everntuellet även fälgen samt att du MÅSTE göra en hjulinställning.

2. Om den bara hänger så är den förmodligen stukad. Köp ny på skroten och lacka om.

3. Beror helt på VILKEN som läcker.

4. Förmodligen värmeventilerna som behöver fixas till. Länk

Punkterna 1 och 2 SKA din polare betala!

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Jag hoppas att din klantiga kompis belalar för skadorna...!
"betalar" ska det givetvis stå...
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Är det samma "kompis" som körde för fort när du/ni hämtade bilen? ;-)

Två bilar är fler än en..
MetallicaMats: Hehe ;-)
4. Du vet väl att det sitter ett vred mitt på panelen som har en blå och en röd markering. Den måste stå på det röda för att skicka varmluft genom några av utblåsen. Du råkar inte ha vridit reglagen så att endast dessa utblås används och kallt/varmt-vredet står på kallt? Vet inte 0.1k% vilka utblås detta är, men så vitt jag förstått är det dom som går att reglera?

5. Uppstod detta fel i samband med att din polare hälsade på trottoaren? I så fall känns det som att lösningen på detta ligger inom räckhåll...
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Har din kompis körkort???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.