AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
13.249

Vilken är den bästa doftgranen?

Sida 2 av 4
Je
88
Jens_83
kör Ådi!
varför ens skriva i den här tråden om man inte ens använder doftgran i sin bil?!
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
Periska och jordgubb!!!

///325///
to
268
tooon
325ix -07
Köpte för två veckor sen en Audi 100 för att ha som vinterbil. Förra ägaren hade jämt o ständigt haft en orange gran-satan i fönstret (persika). Alltså den doften är omöjlig att få bort!
Har totalt blåst igenom bilen 2 gånger med diverse kemikalier och våtdammsugare men tro fan att doften kommer tillbaka efter ett par dagar igen!
Jag börjar tro att det enda som kan få bort gammal grandoft är nog en ny wunderbaum.
(Provade en "new car" scent men den luktar också godis-fabrik efter ett tag)
Finns det granar med buffelskinn-doft??

Mvh
/ Peter
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Wonderbaum melon!!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Toon, du får väl hänga ett grisöra ("hundgodis") i backspegeln, för att få fram skinndoften igen! :o)))

Den bästa Wonderbaumen enligt mig, är den som aldrig hamnar i en bil!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Wunderbaum Vanilj.. den är fin den.

Två bilar är fler än en..
Je
88
Jens_83
kör Ådi!
tror nog det handlar om hur ny bil man har. Hade personligen aldrig hängt in en doftgran i en nyare bil men har man en äldre bil som inte längre luktar nytt, ja då spelar det ingen roll.
Meguiars tillsammans en lätt touch av vanilj ger en jävligt fräsch doft tycker ja.
to
268
tooon
325ix -07
Johan B,
Haha, kanske funkar ;))
Vad som helst för att få bort "rave-fest"-lukten i bilen.
Ska ändå klä om säterna så förhoppningsvis försvinner en del av lukten i samband med det, sen kommer det aldrig in en doftgran i bilen igen :)

Mvh
/ Peter
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Länk: Länk

Hans Olof BMWCS Nord #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
pob
Jag tycker wounderbaum är okej, bara man gömmer granen sp den inte ligger synligt, sen att man inte river av plasten helt så man inte får en allergichock när man sätter sig.. :)

/Pontus Bergström
(OO=00=OO)
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
pob: Kanske går den gömma i defrosterutblåset..... :-)

Freude am fahren
Det roligaste med tråden är nästan att se hur många olika varianter på stavning av ordet "Wunderbaum" det finns :-)))

Foppa var snäll och skickade en sådan där AutoSmart-doft"gran", och den luktar förvisso ganska diskret och fräscht, men det är inget som kommer in i min BMW. Får väl slänga in den i Cittran :) (Tack Foppa)

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Själv kör jag med rökelse istället lite då och då i min gamla Saab. Ger en mysigare känsla än raggargranen.

I BMWn räcker det med ett par OdörX sprayar i samband med storstädning några gånger per år.
pob
commander_krill: Haha smart! :P

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
bj
87
bjogum
540i -93
Autosmarts finns på meconomen
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Kalle: Du har ju nybilsdoft kvar så du behöver ju ingen gran i BMWn ännu ;)
"Nybilsdoft" är överlägsen alla andra dofter helt klart.
Vassego Kalle!

///Foppa
bole
hatar doftgranar...
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Brukade köpa jordgubbswounderbaum till min förra bil(Gammal 240)..har inte köpt nån till BMW´n men det kanske kommer när det börjar lukta illa i den =)

---
Min BMW - Länk
J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Om man gillar doften av nybakade kanelbullar så kan jag rekommendera de billiga (8kr/st) påsar med kaneldoft (egentligen avsedda för bruk i linneskåp) som de har på Överskottsbolaget. Lägg i handskfacket så blir det lagom doft i kupén. Rätt härligt att mötas av denna doft då man öppnar bildörren. Luktar väldigt äkta och inte så kemiskt och konstgjort som tex Wunderbaums fejkdofter.
Om man tvunget ska ha gran så väljer jag den svarta Black Classic- Matchar ofta inredningen. Luktar lite friskt typ.

Blå = Toa rent
Vanilj = Godis
Alla fruktdofterna = Psyco

Lite onödigt med gran... Bilen ska lukta rent, svag läderdoft gott. Turtles läder diskare luktar typ lite mandel...

Köpte en FORRD till far min för ett tag sedan...

Massa Boûmer en hel Walt. De hade tamejfain hela registret. Hittade ca 20-25 granar under sätena i alla fack under mattor ... ja överallt. (rekondade skiten) Hängde sedan upp granarna lite överallt typ byggde en fin granmobil i backspegeln. Alla friskluftsblås.... ja allt där man kunde hänga en gran, (antenn, drag) där satt en. Crusade lite så folk undrade lite i bilkön osv... På parkeringen gick folk o pekade. Halmstad - i augusti.

Gran = Forrd

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.