AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.282

BMW vs AUDI

Sida 4 av 4
Za
28
Zardur
525i Touring -02
Jag läser och tar del av kunskapen som finns här.
Förövrigt så är jag uppvuxen med bara Bmw.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Den här tråden har "ballat ur" totalt.

By the way,... att skriva "lol" = 14tis varning;)

------
Länk
Länk
Helga
O nej jag är inte avundsjuk på någon. Absolut inte.
Det jag menar är att hur vissa här tror sej kunna väldigt mycket om BMW fast de knapp kommit förbi moppeåldern.
Och läser man deras tidigare inlägg så har de ägt massor av de bästa prestandabilarna. Typ 750, 745, 740. S2, S4, S6 osv, osv.
Och kan allt om dessa bilar. Hur detta hänger ihop med ålder
18 - 24 är för mej en fullständig gåta. Rimligheten är = noll.
Om jag själv skulle fråga om någon här på detta forum har erfarenhet av tex en E39 540, och en yngling på 19 svarar så är det OK. Men om han dessutom det senaste halvåret har svarat på likadana frågor när det gälller 330, M3, 528, 530, 540, 530D
plus div. E34, E36, E46 och vissa Audi så blir man mer än konfunderad. Kan bara inte gå ihop eller........
Hade ålder varit 30-35 så voro det kanske möjligt.
Mao så får man ta honom och inläggen med en stor nypa salt.

Helga
Helga
Att jag skrev "lol" var att sänka mej till fjortis ja........
Hoppas att du märkte ironin i "lol".......men tydligen inte. Det är ju nästan i den åldern (moppeåldern) som de flesta här har den största "erfarenheten" av en massa BMW.
Och Gällivarehäng i byxan. LOL igen.

Helga
Verkar vara en del missriktad ilska som du Helga vill få ut här på forumet.

Vet inte vem du syftar på men eftersom du hoppade på mig så måste det vara mig bla. du tänker på. Trisst att du än en gång drar för snabba slutsattser och talar innan du tänker...om du ens gör det.

Om folk i 18-24 nu har kunskap om dessa bilar du nämner är det upp till dem och vad det nu har att göra med folks deklarationer och ekonomi att göra får jag bara inte ihop.

Erfarenheter behöver heller inte betyda att personen ifråga äger bilen som de har erfarenheter av. (lånat, i familjen el liknande.)

Föressten nämn tre "ynglingar" här på forumet som äger/ägt tre prestanda bilar samt stämmer in på din beskrivning.
Det tror jag inte att du klarar av.

Ny bild 10 Juni-
Länk
Helga
Soki, Zardur, Km1Zo, Benn, Flåklypa (12 lol)

Helga
Helga
Erfarenhet betyder (slå gärna upp det om du vill) egen erfarenhet. Man kan ALDRIG läsa/höra om andras erfarenheter och sedan påstå att JAG själv har den och den erfarenheten.
I så fall har en bilintresserad 16-åring 10 års erfarenhet av olika bilar enär han har läst tester i biltidningar etc.
Min far hade bla. div Fordar men inte har jag erfarenhet av Ford för det. Eller att sonen kör bilrally med en Pegga 206 + har en 750 Honda så har jag ingen erfarenhet av dom. Ej heller av min hustrus "gamla" Mercedes C200 Esprit som HON körde dagligen i över 2 år.
Däremot så bör jag ha - och har - erfarenhet av de bilar jag sjäv kört massor av mil med enär mitt yrke kräver att kör 5-6.000 mil/år.

Så snälla----------prata inte om erfarenhet för att grannen äger en "sån" bil.

MVH

Helga
Haha, du kan ju nämna dessa bilar som jag påstås ha ägt.

Erfaranhet betyder som du säger egen erfarenhet, du missade nog vad jag skrev om detta.

Min kompis TEX har ägt en E46ci och nu en Z4...jag har kört båda dessa bilar en del och han har kört mina bilar. Då snackar vi inte 10 mil fram och tillbaka utan längre sträckor.
Har jag då ingen erfarenhet av dessa eftersom jag inte äger bilarna?

Lånar en MB S600 i några månader har jag ingen erfarenhet av den bilen för att det inte är min?

Jag har jämfört Audi A8, Bmw 745, VW Phaeton, Lexus LS, Jaguar XJ, MB S klass gällande kvalitetskänsla mm. pga. då ett ev.köp.

Har kört bilarna samt äger en av dom.

Äger även en Bmw 728iA E38 och har erfarenheter av 740 4.0 - 4.4.

Du säger att ditt yrke kräver 5-6000mil/år, ja dem milen kör jag upp för nöjets skull.

Så snälla----------prata inte om saker du inte har en aning av.

Ny bild 10 Juni-
Länk
Glömde tillägga....

Folk som köper sig en bil men endast kör ca 600mil med den och sedan säljer den, har de ingen erfarenhet av bilen el?

Man kanske ska börja fråga dig om när man kan anse sig själv ha den erfarenhet för att överhuvetaget kunna yttra sig om saken....? LOL

Ny bild 10 Juni-
Länk
Helga
Lille vän.

Du har ju för farao ingen erfarenhet.
Min kompis ägt som jag lånat i mer än tio mil.
Bl.a.........
Man tar sej för pannan. Och du jämfört följande lyxbilar som A8, 745....Man tar sej för pannan en gång till.
Hoppas innerligen att ingen här tar dej på allvar.
Och du kör gladeligen 5-6000 mil/år = 16 mil/dag året runt för nöjets skull. Du blir ju bara roligare och roligare.
Godnatt. Nu kallar min vackra tyska unga hustru - bara 35 - på mej. Vi skall köra till hennes hemstad (Munchen) i nästa vecka
Hon har erfarenhet!!! :-)

Helga
Det svider nog att jag får nöjet att testa lyxbilar när du inte ens kommer i närheten av en. Att jag dessutom äger en samt en gammal E38 irriterar väl möjligt ännu mer. (ops, din E39 var ju inte mycket nyare.) ;o)

Att jag kör ca. 6000mil/år för nöjets skull stör du dig också på, ja jag betalar besinen själv och får den inte gratis av jobbet som du.

Får du ingen uppmärksamhet av din 35åriga hustru? El är hon ett lika stort skämt som dig?

Lutar åt det du verkar bara intresserad av att tjafsa i autopower för att få din efterlängtade uppmärksamhet.

PS. Vi kan ta denna disskution privat istället så att vi slipper smutsa ner forumet.

Ny bild 10 Juni-
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.