|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
stefannorr |
Perran>Tråden heter BMW vs AUDI,men de som tråden handlar om är att kvaliten är lika dålig/bra även på Audi,mercedes,volvo,saab m.m..och det forum ja hittat som kommer närmast i storlek är audi nordics.. Jo ja vet att du ägt 1 BMW,som väl inte verkade vara de mest lyckade köpet och att även din far haft nå gamla BMW bilar. Du har helt rätt i att jag inte ägt många bmw 2 st men dom ja ägt har varit sv sålda fullservade bilar med full dokumentation och sådant är ju viktigt på vilket märke du än köper. Angående om du kört åkt bmw så var de en dito replik till dig som undrade om ja kört/åkt audi..så de hade du ju inte beövt ta så hårt..men de trodde jaq du förstod....tror man lär sig mycke mer om man läser en hel del på andras bilars forum och inte bara fastnar på sitt eget märke,då är de lätt att bli blind o tro att BMW har väldigt mycke fel i jämförelse med andra märken,men som sagt de importeras ju en hel del bilar utan att vissa köpare kollar upp objektet i fråga så noga och då kan de nog komma en hel del överaskningar. |
|
Oavsett vilken bil man äger så borde man ju få vara här om man vill. Jag har iaf inte sett något krav på att man måste äga/köra/älska bmw. Jag älskar inte bmw, jag tycker inte bmw är status som vissa folk på forumet verkar tycka, jag tycker inte att bmw är bäst men jag är här ändå. Visst finns det en del personer som jag vet irriterar sig på mig eftersom jag ofta klagar och kritiserar bmw, men detta är ett forum och visst bör man kunna ha åsikter som inte alltid är till bmws fördel utan man ska behöva förklara varför man är här. Ny bild 10 Juni- Länk |
|
stefannorr |
Ja för mig får du gärna vara här,ja hyllar inte heller BMW till skyarna,men nog håller dom samma klass som mercedes,audi,saab,volvo m.m..de ska vara japanare då som har bättre kvalite på de mekaniska att de håller längre o strular mindre. Kommer säkert själv gå över till en Toyota Camry eller Honda igen vid något lämligt tillfälle. |
Helga |
Om man inte ägt en BMW Och inte tycker om BMW Och man tror att många tycker att BMW är status Och man har mage på klaga på BMW samtidigt. Är som att säga att jag inte gillar rotmos men jag aldrig smakat. Och jag undrar vad f-n du gör här då eller innerst inne vill du förmodligen ha en BMW och tycker att det är en jäkla status att äga en BMW och tror att alla småbrudar blir k..a på om en tjugoåring sitter bakom ratten. Helga |
Helga |
Glömde en sak!! Vad har du Soki att tillföra detta Forum? Är en bland många som undrar. Helga |
|
stefannorr: Mitt inlägg var inte riktat mot dig, utan mot zardur som undrade vad perran gjorde här. Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
Helga: "Om man inte ägt en BMW" - Äger en Bmw 728iA. "Och inte tycker om BMW" - Sa bara att jag inte älskade bmw. "Och man tror att många tycker att BMW är status" - Läs inlägg i autopower så ser man att många tycker att BMW är jättestatus. "Och man har mage på klaga på BMW samtidigt." - Ja, fritt land el? "Och jag undrar vad f-n du gör här då eller innerst inne vill du förmodligen ha en BMW och tycker att det är en jäkla status att äga en BMW och tror att alla småbrudar blir k..a på om en tjugoåring sitter bakom ratten." - Ja, vafan gör du själv här? Tycker inte att det är status med Bmw för sista gången. Hade jag tyckt det hade jag förmodligen köpt mig nya 7serien för länge sedan. Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
sådana här vs. trådar leder ingen vart, folk blir bara förbannade på varann! /BMW rules;-) |
|
Helga |
Så en yngling på 21 år går bara och köper nya 7-serien om han vill och har lust? Har du en sedelpress hemma eller............. Efter lumpen och diverse examina så gick jag till banken för att låna till en gammal Volvo. Men klart det var 20 år sedan. Och kan man bara så där gå och köpa en bil för 700 - 800 tusen så tror jag inte att man sitter här och ondgör sej över BMW. Och skulle du av någon anledning kunna - arv, föräldras pengar, bankrån, knarkaffärer, smuggel osv - så skriver man inte normalt ut det. Håller fullständigt med stefan i norr att ett E39 forum hade varit på plats med lite tyngd och seriositet i inläggen Helga |
|
Jag behöver inte förklara för dig Helga hur min ekonomi ser ut. Efter dina tidigare felaktiga påståenden samt ditt sista inlägg börjar jag mer och mer undra "vaf-n du gör här". Dina påhopp känns inte speciellt genomtänkta. Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
stefannorr: Du sa det själv, tråden heter BMW vs Audi. Jag ser inte problemet, jämför dessa två bilar då. Ang. frågan "har du någonsin åkt/kört BMW?" så var den riktad till Chrille, INTE till dig. Tror du får läsa om det inlägget från mig serru. soki: Där slog du huvudet på spiken! Uppskattar att du förklarade för lille Zardur hur saker & ting ligger till, eftersom inte han verka ha räknat ut det själv :) Tydligen måste man förklara varför man hänger på ett forum. Jag har sagt miljontals gånger varför jag är här ibland, och tänker således INTE dra upp det igen. Ser ingen anledning. Zardur: Jag kanske är här och delar av mig mina erfarenheter av BMW? Jag kanske gillar att diskutera? Jag kanske har som sagt ägt BMW? Eller vänta här nu, varför ska jag ens förklara varför jag är här? Humm.. Även jag blir irriterad, på småpojkar på 16 bast som inte är tör bakom öra och inte ens har körkort. Men ändå hänger DU här.. Så Zardur lille, vad gör du här? Har inte du nån Epa som du ska bränna omkring med?? Snacka om korkat.. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
stefannorr: Skrev lite fel, min fråga till Chrille löd- " Har du någonsin åkt/kört AUDI?" inte BMW :) Sorry skrev fel. Lite trött såhär på morgonsidan. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Oj oj! Här gick det hett till! Även en oerfaren yngling som jag har lite åsikter... Har själv två bmw's och är otroligt nöjd med dom! Även om ingen av dom fungerar för tillfället! =) Och jämför man en 85as E30 mot t.e.x en 85as audi 100 så (tycker jag) att bmw leder med hästlängder! Men här verkar det som det diskuteras lite nyare bilar... som jag har liten erfarenhet av!.. Men min personliga åsikt är att de nyare bilarna har hemskt liten körglädje! Oavsett vilket märke det är! Ps. Kom upp ur sandlådan och sluta bråka! |
|
|
Jag säger som ovanstående, här går det hett till. Måste påstå att jag tycker de flesta inläggen på den här tråden är riktigt pinsamma. Vuxna karlar (?) som beter sig på det här viset. Varför brusa upp sig och använda en allmänt otrevlig ton till varandra när man diskuterar en så meningslös sak som vilket av två bilmärken som är bäst...?!!! Här är det ganska fet nörd-varning!!! Om man gillar ett bilmärke eller ej är väl upp till var och en. Det spelar ingen roll hur många BMW eller Audi man har ägt o.s.v. Visst är det bra att ha belägg för sina åsikter, men... SKÄRPNING GRABBAR!!!! Med vänlig hälsning/ Chrille |
|
Helga |
Så ditt svar Soki är: Sverige är ett fritt land. Håller med dej plus en massa drömmare här. Men jag fick tillbaka på skatten. Skall investera dom i 4 st. nya 15" vinterdäck med dubb på lättmetallfälg till min E39. Plus göra en avbetalning på studieskulder. Blir samtidigt en tidig julklapp till bimmern. På tal om skatt........Har du fått betala/få tillbaka nån gång Soki? Eller du kanske inte har deklarerat........lol Men när det gäller Audi så tycker jag att nya A6 är läcker. Både grill och instrumentbräda. Ser gärna att BMW modifierar eller helt bygger om sin på E60. Skulle vara kul att jämföra en ny A6, 3.2 vs E60, 3.0 eller varför inte deras stora dieslar. Men en provkörning säger inte så mycket om man inte har dom minst 1 vecka med blandad körning + autobahn!! Grrrrrr..... /Hälsn. Helga |
|
Helga: Jag förstår inte vad ditt problem är? Drömmare? Tro vad du vill. Måste vara väldigt surt för dig att inse att du hade fel om mig från början, ännu surare verkade du bli när jag sa att jag skulle förmodligen köpt mig nya 7serien... *avundsjuka* Om jag har deklarera el inte? Vad har du med det att göra egentligen? Varför har du ett kvinnligt namn när du är en man? Nä...det kan jag nog lista ut själv iofs... LOL - lika offtopic. Ps. Jag fick tillbaka på skatten tack så mycket.=) Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
Soki: Jag trodde inte du lånade ut pengar till staten. =) Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
| Tillåt mig skratta: Hahaha | |
stefannorr |
Tråden handlade från början om att kvaliten inte verkar vara bättre på nyare /äldre audi än va den är på BMW..eller andra sk kvalietsmärken..och de kan ja stå för efter att nån månad även varit medlem på audis forum,ja perra tråden heter BMW vs AUDI men även andra märken är välkommna att risas/rosas och då man ofta framhåller audi som så mycket bättre kvalitetsmässigt i en del trådar så fick rubriken bli BMW vs AUDI..ska skärpa mig perran : ) |
|
k1mzo: Alldeles korrekt. Zardur: Om du måhända missade mitt senaste inlägg, så frågar jag IGEN.. Vad gör du här? Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.