|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
inte kan jag räkna heller, 8 tim. menar jag! /A |
|
|
8 timmar menar jag! /A |
|
|
8 timmar skall det vara! Bra jobbat Stefan;-) /A |
|
stefannorr |
Vad bra..då kanske man kan få jobb inom skvallerpressen ifall man blir utan... |
|
HJÄÄÄLP, vad håller jag på med!Blev lite fel där, i iverns hast! /A |
|
|
Nu verkar det säkert som att jag är skit-packad, (med tanke på alla inläggen) men det är jag inte! Men min dator är det! /A |
|
stefannorr |
Men jag börjar faktiskt bli lite.....semesterågren som griper in,för snart är den slut o ja har inte ens hunnit byta bil eller märke : ) |
|
Körde en Opel omega -88 i många år, det var jäkligt dålig kvalitet på hela bilen -2år gammal - byte av alla stötdämpare -läckage -byttebromsskivor 3ggr dom blev vinda, bromsrör runt om, fastrostade glidbromsok -Fick ett motor varningsfel som verkstan inte kunde hitta när jag 2 år senare bytte termostat försvann felet -Solskydd i framsäten gick sönder när man fällde ner dom -Stolsramens plåt sidor på förarplats bröts av. -Rost överallt bla. mitt på taket !? vid skarv mellan framskärm & sparklåda, syntes inte förrän det var försent,efter ca 4år. -Plastskrammel/vibrationer från flera ställen i kup'en -Taklucka som fastnade, och opel kunde inte repa sin egen konstruktion, inte jag heller. -Tanken rostade söder -spräckt termostathus -Bränsle lednigar rostade sönder -centrallåsmotor som gav upp efter 3år -2st fulltecknade A4 sidor med alla reparationer som jag gjort under ca 11 000 mil Ja jag undrar också, vafan bytte jag inte bil tidigare för. Men den var ganska skön att köra,lättstartad, låg bra på vägen sommartid, i vinterväglag väldigt slängig därbak. Billig i bensin,skatt & försäkring. Men det var nog den dyraste bil jag haft i rep-kostnader minst 40 000:- // En gång Opel, aldrig aldrig aldrig mer !!!!!!!!!!!!!! Sen bytte jag till en 325iA -91 och var såld |
|
|
Min semester tog slut för 2 v. sedan! Men när jag kom tillbaka så stod en sprillans ny X3 och väntade på mig! Kan det bli bättre? Har dock inte ännu vant mig vid den ngt upphöjda positionen man har i en SAV. När jag sätter mig i min Mazda 323F så känns den som en go-cart i jämförelese, en känsla som jag saknar lite faktiskt! Men jämfört med andra SUV:ar så finns det ingen som slår X3:an i körglädje! /A |
|
|
Bmw och merca sägs ju ha dyra reservdelar men det allra dyraste märket är faktiskt audi. Har ägt en vw och det kommer aldrig ett lik till på gården. Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
Jag ägde en Audi A4 1.8TsQ Avant -00 med utrustningspaket från Quattro GMBH i två år, sålde förra hösten. Absolut den bästa bil jag haft! Min 540 går som ett troll och är helt underbar att köra. Och det är något visst att äga en BMW. Jag har inte kört nyare modeller av BMW och jag tror att det är fantastiskt. Men, Audiminnet är starkt, och när jag tänker på en ny bil så tänker jag Audi... Som att svära i kyrkan :) /björn |
|
|
Zardur: Vad jag m.fl. gör här ? Tja, bara för att man sålt bmw'n så ska man väl inte behöva sluta skriva här ? Jag har en fråga till dig: Va gör folk som inte ens får ta körkort här ? :-) |
|
|
Rätt löjligt att påstå att MB och BMW skulle vara så mycket bättre än Audi, med lite mer kunskap skulle ni veta att MB har sjunkit rejält i kvaliten, massar av rostproblem och elproblem. BMWs värstingbil M3 är rena skräpet med en motor som inte pallar alls, pinsamt! Kan tillägga att min E60 som nu rullat 600 mil inte är av högsta kvalitet, kopphållarna har pajjat, bromsarna är sega och vill inte riktigt, AC är HELT värdelös (std kliman!) den kylar knappt när den går på max. Den känns helt enkelt inte värd de 400 lax som jag gav för den! Kommer helt klart byta in den så snart som möjligt. Vet inte mot vad men hade bara Lexus en snygg bil så vore valet lätt.... |
|
|
Bmw har knappast bättre kvalitet än andra märken... Visst är kvalitetskänslan bra på E39/E38 även E60/E65/Z4 håller väldigt hög kvalitetskänsla men det finns en del missar som tex. reglage till acn, i-drive, mugghållarna mm. Men känslan säger som sagt inget om kvaliteten. Ny bild 10 Juni- Länk |
|
| Tycker BMW har tappat en hel del i kvaliteten från E39 och framåt. Man får bra mycket mera kvalitetskänsla i en E34. De är den bästa BMW som byggts enligt mig. Tajt och fin trots 14 år gammal. Sedan när det kommer en ny modell så finns alltid några småfel som åtgärdas på senare modeller. E60 kom ju -03 och är kanske inte helt perfekt förän -05? E39 blev inte helt bra förän -98 -99. | |
|
De ökända problemen (som jag själv inte drabbats av) på 96/97 av e39, har väl istället ersatts av nya barnsjukdomar på 98/99:orna |
|
stefannorr |
Håller med danielb... |
| Bästa kvaliten har SAAB helt klart !! | |
|
Gluecifer: Kunde inte ha sagt det bättre! Klart att Saab är bäst! :) Zardur: Jag håller med BMW320i, bara för att jag sålt min BMW får inte jag vara här? Då borde du fråga stefannorr varför han hänger på NordicAudi också. Ärta.. stefannorr: "Ja du var en rätt person som dök upp,inte för att jag har något emot Audi eller Volvo,men du brinner ju för att hitta fel o brister på BMW så bra du kom in i tråden." Nej där har du fel, jag brinner inte för något sådant.. Jag anser att det blir lite konstigt eftersom rubriken lyder "BMW vs Audi" sen börjar du babbla om andra bilar och om att jag är Volvofantast och blittan blä. Jag är ingen Volvofantast, jag kör Saab för närvarande. So is it. Sen att kalla mig perfektionist och att jag blandar det ena med det andra i mina inlägg säger jag bara suck åt. Om jag startar en tråd t ex BMW vs Audi, försöker jag iaf hålla mig till dom märkena tråden SKA handla om. Vilket du tyvärr inte lyckats med denna gång. "så du borde ju va nöjd när du nu får nypa till me dina erfarenheter.." Vadå nöjd? Äh. "ps. har du nånsin kört/åkt en BMW?" Ett tips Steffe, gå in på min profil och kika om jag haft BMW eller inte. Vad jag kunde se så har du bara haft en BMW innan din nuvarande. Ganska skoj med tanke på att min far har haft en annan BMW under några år, som jag brukade väldigt ofta. Så summa kardemumma kanske jag har minst lika "mycket" erfarenheter av BMW som du, om inte mer. Helga: Har aldrig påstått att jag är nån Hasso wannabe och kommer aldrig att göra det. Blev lite långt men men.. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Perran_: När jag läser dina inlägg så föredrar du oftast andra bilmärken. Otroligt korkat när du själv hänger på ett BMW forum. Så frågan lyder: Vad gör du här egentligen? Det är klart man blir irriterad på människor som du. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.